Σελίδες

6 Οκτωβρίου 2010

Κατάλαβες;

Του Οδυσσέα Θεοφάνη

Στην τελευταία της ανακοίνωση-προσταγή, η ΑΔΕΔΥ καλεί τους δημοσίους υπαλλήλους να συμμετάσχουν σε πανελλαδική απεργία την ερχόμενη Πέμπτη, αντιδρώντας στα αντιλαϊκά νεοφιλελεύθερα μέτρα της κυβέρνησης που θα τους γυρίσουν πίσω στο '70. Τα αιτήματα της ηγεσίας του συνδικαλιστικού οργάνου καθ' όλα εύλογα: "Δεν θα δεχτούμε ενιαίο μισθολόγιο μέχρι να επαναφερθεί ο 13ος και ο 14ος μισθός". Δεν φαντάζομαι να μην αντιλαμβάνεσθε, αγαπητοί αναγνώστες, τον συσχετισμό μεταξύ των δύο, είναι προφανής!


Η μισθολογική αδικία που κυριαρχεί στο δημόσιο είναι ένα προνόμιο εις βάρος των λιγότερο προνομιούχων υπαλλήλων του κράτους, έτσι και οι υψηλοί μισθοί του δημοσίου( συν το μπόνους της μονιμότητας) είναι ένα προνόμιο εις βάρος των ιδιωτικών υπαλλήλων και της κοινωνίας γενικότερα. Δεν μπορεί να πέσει δύο φορές διαδοχικά η θέση του υψηλόμισθου δημ. υπ., η ιεραρχική αναξιοκρατία είναι διατηρητέα πάση θυσία. Τα προνόμια αυτά έχουν αποκτηθεί με αγώνες δεκαετιών και τώρα θέλει η κυβέρνηση μαζί με το άθλιο ΔΝΤ να τα πάρει πίσω εξισώνοντας τη θέση των δημοσίων υπαλλήλων. Ε, όχι! Αυτό παραπάει.


Τώρα καταλαβαίνεις, φίλε, αναγνώστη, τον προφανή συσχετισμό.

15 σχόλια:

  1. Θα διαφωνήσω στο ότι οποιαδήποτε ομάδα πετυχαίνει να έχει απολαβές μεγαλύτερες σε σχέση με μια άλλη , και πάντως όχι ικανοποιητικές, είναι προνομιούχος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δηλαδή ποιους ακριβούς θεωρούμε προνομιούχους και υψηλόμισθους?Αυτούς που αμοίβονται με 2.000 καθαρά χωρίς δώρο Πάσχα και Χριστουγέννων και χωρίς επίδομα αδείας?Στην Ουγκάντα ίσως να θεωρείσαι υψηλόμισθος αλλά στην Ελλάδα αυτά δε φτάνουν για τίποτα, ειδικά όταν έχεις οικογένεια και δουλεύει μόνο ο ένας από τους συζύγους. Μην παραλογιζόμαστε, λοιπόν, και ας σκεφτόμαστε λίγο την πραγματικότητα πρωτού γράψουμε. Εξάλλου το ενιαίο μισθολόγιο βλάπτει εξίσου και τους χαμηλόμισθους του δημοσίου.Εκτός και αν θεωρείς πως κάποιος που αμοίβεται με 1.100€ και είναι νόμιμος, πρέπει να το βουλώνει και να μη διαμαρτύρεται, επειδή έχει ένα κομμάτι ψωμί να φαει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μόνιμος με συγχωρείτε..παρασύρθηκα από την ταχύτητα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν με απασχολούν οι βιοτικές ανάγκες ενός εργαζομένου για το ύψος του μισθού που θεωρείτε ότι πρέπει να παίρνει. Η εργασία του έχει μια συγκεκριμένη αξία για τον κάθε εργοδότη που επιθυμεί να την αγοράσει για τη συγκεκριμένη αμοιβή, και συνήθως αυτή είναι η αξία της εργασίας του εργαζομένου με αντίστοιχα προσόντα στην αγορά. Η αξία της εργασίας που προκύπτει από την ελεύθερη αγορά είναι αυτή που αποκαλούμε δίκαιη, με αντικειμενικά και όχι υποκειμενικά κριτήρια. Αν οι ανάγκες μου εμένα είναι χ, δεν καταλαβαίνω από που προκύπτει ότι πρέπει να αμείβομαι με χ, ανεξάρτητα του πόσο αξιολογείται η εργασία μου.

    Στην Ελλάδα όμως, υπάρχουν κάποιες ομάδες εργαζομένων, επιχειρηματιών, αυτοαπασχολούμενων κλπ που έχοντας την εύνοια του κράτους αμείβονται περισσότερο απ' ότι θα αμειβόντουσαν για την ίδια δουλειά με όρους αγοράς. Έχουν δηλαδή κάποια προνόμια που δεν έχουν οι άλλοι χάρη στο θεσμικό πλαίσιο που υφίσταται. Και φυσικά αυτό είναι άδικο, καθώς όταν αυξάνεις την εργασιακή ασφάλεια κάποιων ομάδων αυτό είναι εις βάρος όλων των άλλων καθώς καλούνται να μοιραστούν ένα μικρότερο κομμάτι της πίτας, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις τους προνομιούχους.

    Το ότι υπάρχουν διαβαθμίσεις στην αδικία αυτή καθίσταται προφανές στην περίπτωση των μισθολογικών διαφορών εντός δημοσίου τομέα, αλλά και σε σχέση με τον ιδιωτικό.

    Για παράδειγμα, ένας υπ. του ιδ. τομέα αμείβεται με 40% λιγότερα χρήματα απ' ότι ένας του δημοσίου για την ίδια ακριβώς εργασία ( χωρίς το προσόν της μονιμότητας( και του αραλικιού στις περισσότερες περιπτώσεις)). Αντίστοιχα, ένας υπάλληλος του ΥΠ.Οικ. λαμβάνει 40% μεγαλύτερες αποδοχές για την ίδια εργασία απ' ότι ένας υπάλληλος του ΥΠ. Παιδείας.

    Αυτό είναι προφανώς άδικο για τους λόγους που ανέφερα παραπάνω, είναι ένα προνόμιο που βασίζεται στη μη δικαιολογημένη άνιση μεταχείριση( όχι με τη νομική έννοια του όρου) των πολιτών ενός κράτους, επομένως πρέπει να πάψει να υφίσταται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νομίζω πως συμφωνώ με τον Οδυσσέα:
    δεν είναι κακό πράγμα η εξίσωση!

    Αρκεί να μη γίνεται προς τα κάτω.
    Και θυμίστε μου, ποια ήταν η τελευταία φορά που δεν ήταν έτσι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ''Δεν με απασχολούν οι βιοτικές ανάγκες ενός εργαζομένου για το ύψος του μισθού που θεωρείτε ότι πρέπει να παίρνει.''
    ''Η αξία της εργασίας που προκύπτει από την ελεύθερη αγορά είναι αυτή που αποκαλούμε δίκαιη, με αντικειμενικά και όχι υποκειμενικά κριτήρια''.
    Δε μπορει να πεισει ουτε τον πιο ακραιο υποστηρικτη των Μετρων η αποψη οτι οι μισθοι δεν επικαθοριζονται επι τη βασει των βιοτικων αναγκων των εργαζομενων.Το οτι ειναι δικαιη και αντικειμενικη η αμοιβη με βαση το πως την οριζει η εργοδοσια και το κεφαλαιο ειναι ασφαλως μια αποψη που ανηκει σιγουρα σε νεοφιλελευθερες ιδεοληψιες.Ουτε καν ομως,αν αναλογιστει κανεις οτι και το ιδιο το κεφαλαιο και η εργοδοσια αμοιβει ακριβως μεχρι το σημειο να μπορει ο εργαζομενος να επιβιωνει γιατι διαφορετικα δε μπορει να εργαστει.
    Επειδη ομως περα απο το κερδος και την ανθρωπινη εκμεταλλευση υπαρχει αυτο που λεμε και ανθρωπινη αξιοπρεπεια ας μη ριχνουμε το μπαλακι σ αυτους που εχουν-δε ξερω για ποσο ακομα-εναν αξιοπρεπη μισθο.Ας ριξουμε λεω εγω το μπαλακι σ αυτους που χρονια τωρα εκμεταλλευονται τους απο κατω.Και σιγουρα δεν ειναι οι εργαζομενοι στο Δημοσιο.Σ αυτο να απανταμε και να μη ριχνουμε στο τελος την μπαλα στην εξεδρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητέ συνάδελφε θα ήθελα να σου παραθέσω κάποιες σκέψεις μου οι οποίες αποτελούν προιόν της ανάγνωσης του κειμένου σου. Καταρχάς αναρωτίεμαι πόσο εκτιμάς την αξία την οποία έχουν οι σπουδές μας σήμερα αλλά και στο μέλλον. Όταν αναφέρομαι στην αξία δεν εννοώ την προσωπική σου ευχαρίστηση ότι γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος ,αλλά την αξία που θα βγάλει το κράτος στο μέλλον από εσένα. Για να μην βιαστείς να απαντήσεις πως εσύ δεν έχεις σκοπό να γίνεις ένας ρεμπεσκές του δημοσίου να σημειώσω εδώ πως το κράτος κερδίζει από εσένα μέσω της φορολογίας του εισοδήματός σου. Πάντως με δύο παραδοχές που έχω στο μυαλό μου μάλλον είσαι και είμαστε ασύμφορη επένδυση για το δημόσιο καθώς:1ον μάλλον θα είμαστε άνεργοι σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ε.Ε είτε χαμηλόμισθοι οπότε τα φορολογικά έσοδα θα είναι μικρά, σε συνδυασμό δε που θα εκμεταλλευομαστε το κοινωνικό κράτος χωρίς να προσφέρουμε αρκετά πάλι θα τα "τρώμε".2ον ακόμα και αν βρούμε καλή δουλειά ο δικηγορικός κλάδος είναι στους πρώτους στις λίστες της φοροδιαφυγής όποτε μάλλον πάλι θα επιβαρύνουμε το δημόσιο τομέα. Το συμπέρασμα είναι ότι είμαστε μια ασύμφορη επένδυση για το δημόσιο και άρα θα πρέπει να κόψει όλες τις παροχές προς τους φοιτητές, να βάλει δίδακτρα και ότι άλλες περικοπές θα μπορέσει να σκεφθεί κανείς ,καθώς αυτό θα έκανε κάθε σοβαρή ιδιωτική επιχείρηση.Τέλος θέλω να πιστεύω ότι κατά τη διάρκεια της άσκησης σου θα ζητήσης να είσαι αμισθοί καθώς δεν έχω ακούσει πουθενά στον ιδιωτικό τομέα ή στην "πιάτσα" ,όπως τον αποκαλούν, να υπάρχει δουλειά που είναι για να φτιάχνεις καφέδες και να βγάζεις φωτοτυπίες και μάλιστα στο μικρό όγκο που χρειάζεται ένα δικηγορικό γραφείο. Βέβαι αν είσαι από τους βολεμένους του ιδιωτικού τομέα, που όπως όλοι γνωρίζουμε υπάρχουν και μάλιστα με περισσότερα προνόμια από το δημόσιο, θα καταφέρεις να βρεις μία δουλειά να πληρώνεσαι πολύ, να δουλεύεις λίγο και συγχρόνως να μπορείς να χλευάζεις τους κηφήνες του δημοσίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς Godzilla:
    Όντως, ο βασικός μισθός που δινεί συνήθως η εργοδοσία φτάνει για να καλύψει τις κύριες βιοτικές ανάγκες ενός ατόμου. Υπάρχουν περιπτώσεις πάντως που λόγω της αυξημένης ζήτησης και της χαμηλής ποιότητας προσφοράς εργασίας( συνήθως σε σχέσης μαθητείας), ο μισθός δεν ξεπερνά τον βασικό. Αυτό κάποιοι το θεωρούν άδικο και λένε πως πρέπει να αμειβόμαστε όλοι με τον βασικό. Στις συγκεκριμμένες περιπτώσεις, καθώς και σε αυτές που υπάρχει μια κατώτατη αμοιβή από το κράτος καθορισμένη( όπως οι αμοιβές που προβλέπου οι ΣΣΕ), ο εργοδότης θα επιλέξει να μην προσλάβει τον υπάλληλο εφ'όσον του "κοστίζει" περισσότερο απ'ότι η εργασία που του προσφέρει με αποτέλεσμα μεγαλύτερη ανεργία και τελικά να μην μπορεί να εργαστεί ο υπάλληλος στη θέση που επιθυμεί. Βλέπουμε δηλαδή, ότι η ασφάλεια που απολαμβάνουν ορισμένοι εργαζόμενοι, αυτοί που θα αμείβονταν πάνω από το βασικό, λειτουργεί εις βάρος αυτών που θα μπορούσαν να προσφέρουν την εργασία τους φτηνότερα. Καθόλου δίκαιο, έτσι δεν είναι;

    Σαφώς, το καθεστώς εργασίας και μισθοδοσίας των δημ. υπ. δεν αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας, είναι όμως μέσα στα κυριότερα και δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο δεν πρέπει να διορθωθεί η χρόνια αδικία εις βάρος των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προς ανώνυμο:

    Δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα για το αν θα προσφέρω στο κράτος, δεν νοιώθω ότι έχω κάποια υποχρέωση για αυτό, ούτε ηθική ούτε νομική. Το κράτος επέλεξε να μου στερήσει τη δυνατότητα να σπουδάσω σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο, πράγμα που θα μπορούσα να είχα κάνει κάλλιστα, εξαναγκάζοντας με να φοιτήσω υποχρεωτικά στο δημόσιο. Δεν μπορείς να μου λες λοιπόν ότι του χρωστάω κιόλας.

    Ούτε επίσης αντιμετωπίζω την παιδεία ως επένδυση του κράτους πάνω σε άτομα. Το κάθε άτομο πρέπει να μπορεί να σπουδάζει ελεύθερα σε όποια σχολή επιθυμεί επειδή το ίδιο το θέλει και όχι εφ' όσον το κράτος θα βγάλει χρήματα από αυτό. Βέβαια όταν όλα στην Ελλάδα είναι είτε δημόσια είτε κρατικοδίαιτα είτε τέλος πάντως στενά συνδεδεμένα με το κράτος τότε είναι εύκολο να κυλύσουμε σε ολοκληρωτικές λογικές όπως αυτή που εκφράζεις και να αντιμετωπίζουμε τα άτομα και τις επιδιώξεις τους ως μέρος ενός σχεδίου που θα υπηρετεί το κράτος και τους σκοπούς του.

    Για το ότι θα είμαστε κηφήνες μην φοβάσαι αυτό είναι σίγουρο, έχουν φροντίσει οι κυβερνώντες να δίνουν στους δικηγόρους, όπως και σε άλλες ομάδες, διάφορα δωράκια, όπως εισφορές υπέρ των ταμείων τους κλπ. Στην υγεία των κοροΐδων λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θα ήθελα να επισημάνω κάποιες αντιφάσεις τις οποίες έχουν οι απόψεις σου. Καταρχάς δεν σου στέρησε κανείς τη δυνατότητα να σπουδάσεις σε ιδιωτικό ίδρυμα. Μπορούσες είτε στο εξωτερικό είτε στο εσωτερικό να καταβάλεις το αντίστοιχο αντίτιμο και η μόνη διαφορά θα ήταν πως άμα δεν ήταν καλό(αναγνωρισμένο) το πανεπιστήμιο να έπρεπε να δώσεις κάποιες εξετάσεις για να σου αναγνωρίσοουν το πτυχίο, σε συνδυασμό ότι για να ασκήσεις το επάγγελμα του δικηγόρου θα πρέπει να δώσεις έτσι και αλλιώς εξετάσεις, άρα συγκεκριμένα για τον δικό μας κλάδο μικρό το κακό. Επίσης όοπως θα ξέρεις στον ιδιωτικό τομέα υπάρχει και η άτυπη αναγνώριση πτυχίων και προσόντων, ένα καλό παράδειγμα είναι η νομική Κομοτηνής και η νομική Αθήνας, θεωρητικά τα πτυχία είναι ίσα αλλά σίγουρα οι εργοδότες βλέπουν με καλύτερο μάτι την Αθήνα. Δεύτερον για το ότι ο καθένας πρέπει να σπουδάζει ότι θέλει. Εγώ θα συμφωνήσω απολυτα μαζί σου στο ότι ο καθένας να σπουδάζει ότι θέλει, αλλά έχω κάποιες παρατηρήσεις. Εάν το πανεπιστήμιο ήταν ιδιωτικό τότε θα είχαμε τον αποκλεισμό με κριτήριο την οικονομική κατάσταση. Όσον αφορά τα δημόσια πανεπιστήμια έξω ,εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις, το επίπεδο δεν είναι τόσο υψηλό. Επίσης την άποψη την οποία ανέπτυξα και χαρακτήρισες ολοκληρωτική θα σε πληροφορήσω πως είναι η άποψη για την παιδεία της πλέον νεοφιλελεύθερης αντίληψης, η οποία υποστηρίζει ότι ο άνθρωπος χρειάζεται να μαθαίνει αυστηρά ότι θα του χρειαστεί για την εργασία του και ότι παραπανω είναι άχρηστη γνώση. Επίσης η έννοια της σύνδεσης κράτους πολίτης/επιχείρηση, υπάρχει σε όλα τα αναπτυγμένα καπιταλιστικα κράτη και μάλιστα είναι από τα θέματα που δέχεται η χώρα μας οξύτατη κριτική(φοροδιαφυγή κ.α). Όσον αορά τον ιδιωτικό τομέα της χώρας που είναι κρατικοδίαιτο, αφού ισχύει αυτό άρα και οι μισθοί που διαμορφώνονται στον ιδιωτικό τομέα επηρεάζονται άρα δεν μπορούμε να ξέρουμε ότι η αγορά εργασίας ισορροπεί προς τα κάτω(μισθοί ιδιωτικού) ή προς τα πάνω(μισθοι δημοσίου). Τέλος θα παρατηρήσω πως παγκοσμίως η οικονομία είναι κρατικοδίαιτη ή τουλάχιστον έτσι πιστεύω εγώ, καθώς όλα τα κράτη δίνουν πακέτα στήριξης στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος όχι απλά δεν τα αρνείται αλλά παρακαλάει κιόλας. Εμένα αυτές οι κινήσεις μου φέρνουν μία λέξη στο μυαλό παρεμβατισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γράφω για δεύτερη φορά την απάντηση, καθώς την πρώτη μου την έσβησε ο μπλόγγερ, οπότε, και λυπάμαι γι' αυτό, θα είμαι σχετικά σύντομος.

    "Επίσης την άποψη την οποία ανέπτυξα και χαρακτήρισες ολοκληρωτική θα σε πληροφορήσω πως είναι η άποψη για την παιδεία της πλέον νεοφιλελεύθερης αντίληψης, η οποία υποστηρίζει ότι ο άνθρωπος χρειάζεται να μαθαίνει αυστηρά ότι θα του χρειαστεί για την εργασία του και ότι παραπανω είναι άχρηστη γνώση".

    Πρόσεξε, η φιλελεύθερη λογική θέλει τα άτομα ελεύθερα να κάνουν τις επιλογές που θεωρούν τα ίδια ως καλύτερες για τη ζωή τους. Αν κάποιος προτιμά να λάβει σπουδές που δεν περιλαμβάνουν κλασική παιδεία, αλλά έχουν μεγαλύτερη απορροφητικότητα στην αγορά εργασίας, είναι δικαίωμά του να το πράξει, όπως αντίστοιχα, την ίδια ελευθερία έχει κάποιος που προτιμά να βγάζει λιγότερα χρήματα αλλά να έχει σπουδάσει Ιστορία της τέχνης. Ο καθένας όμως να λαμβάνει το κόστος των επιλογών του, να μην περιμένει δηλαδή ο τελευταίος από το κράτος να του βρει δουλειά στον τομέα του.

    Αντίθετα, οι κρατιστές- αριστεροί θεωρούν ότι το κράτος, για να εξαλείψει την ανεργία πρέπει να λαμβάνει προληπτικά μέτρα( όπως τον καθορισμό των εισακτέων σε κάθε σχολή) εις βάρος της ελεύθερης επιλογής των ατόμων.

    Εάν υπήρχαν ιδιωτικά πανεπιστήμια, η σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά εργασίας θα γινόταν αυτόματα, καθώς θα υπήρχε ζήτηση από τους φοιτητές να ιδρυθούν τμήματα ή να προσφέρονται μαθήματα με μεγαλύτερη χρησιμότητα στην αγορά εργασίας. Στην Ελλάδα όμως μπορεί να υπάρχουν ανάγκες της αγοράς και το κράτος να μην τις αφήνει να καλυφθούν καθώς δεν έχει ιδρύσει τις κατάλληλες σχολές και δεν έχουν διαμορφωθεί αντίστοιχα προγράμματα σπουδών. ( Στην Ελλάδα βέβαια, υπάρχουν πολλέεες στρεβλώσεις στην τεχνητή "αγορά" της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έτσι γεμίζουν σχολές με χαμηλή απορροφητικότητα στην αγορά εργασίας που παράλληλα έχουν ανθρωπιστικό χαρακτήρα( πχ κοινωνιολογία, πολιτικές επιστήμες κλπ). Τη νύφη βέβαια την πληρώνουν οι απόφοιτοι αυτών των σχολών και οι φορολογούμενοι που συντηρούν γενιές ανέργων).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λυπάμαι αλλά δεν αντιλαμβάνομαι ακριβώς τι θες να πεις στο κομμάτι που αναφέρεσαι στην ισορροπία των μισθών μέσω της αγορά, να διευκρινίσω πάντως ότι οι αμοιβές των δημ. υπ. δεν λαμβάνονται υπ' όψη βάσει των τιμών της αγοράς αλλά των κυβερνητικών επιλογών.

    Επίσης, να συμφωνήσω ότι οι οικονομίες των περισσότερων χωρών είναι αρκετά παρεμβατικές και αυτό αποβαίνει συνήθως εις βάρος των λιγότερο δυνατών μέσα από τις στρεβλώσεις που δημιουργούνται στην αγορά, μέσα από φαινόμενα rent seeking όπου διάφορες δυναμικές ομάδες που βρίσκονται κοντά στην εξουσία καταφέρνουν να εξασφαλίζουν προνόμια εις βάρος της κοινωνίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό θα είναι το τελευταίο μου σχόλιο/απάντηση καθώς δεν θεωρώ αυτή τη χρήση του blog ως την πλέον χρήσιμη προς τους αναγνώστες του. Όσον αφορά την πρώτη σου παρατήρηση: θεωρώ απροσεξία το ότι απαντάς για τη φιλελεύθερη άποψη για την παιδεία ενώ εγώ αναφέρομαι ξεκάθαρα(όπως έχεις σημειώσει και στο σχόλιό σου την φράση μου)στη νεοφιλελεύθερη, οι διαφορές μεταξύ φιλελεύθερης και νεοφιλελεύθερης φιλοσοφίας είναι τεράστιες. Καταρχάς η φιλελεύθερη είναι καθαρά ένα ρεύμα της πολιτικής φιλοσοφίας αντίθετα η νεοφιλελεύθερη της πολιτικής οικονομίας. Αυτό φαίνεται και στην απάντησή σου "Αντίθετα, οι κρατιστές- αριστεροί", καθώς απαντάς καθαρά σε οικονομικό επίπεδο. Επίσης στην απάντηση σου φαίνεται μία σύγχηση των όρων, η αντίληψή σου για την παιδεία είναι νεοφιλελεύθερη καθώς υποτιμάς τις ανθρωπιστικές επιστήμες αφού τις θεωρείς υποδεέστερες και συνώνυμο της ανεργίας. Το φιλελεύθερο ρεύμα, αντίθετα, τις θεωρούσε πάρα πολύ σημαντικές (ας μην ξεχνάμε ότι τοποθετείται από τον Αγγλικό εμφύλιο, την Αμερικάνικη επανάσταση και με ανώτερο στάδιο την Γαλλική επανάσταση) αφού στην ουσία τότε υπήρξε η μεγαλύτερη ανάπτυξη ιδεών όπως η ελεύθερια και η αυτοδιάθεση. Θεωρώ ότι εκτίθεσαι όταν μειώνεις τόσο τους απόφοιτους από αυτές τις σχολές "Τη νύφη βέβαια την πληρώνουν οι απόφοιτοι αυτών των σχολών και οι φορολογούμενοι που συντηρούν γενιές ανέργων."καθώς αποτελούν τον κινητήριο μοχλό της κοινωνικής ανάπτυξης(προφανώς δεν αναφέρομαι στην οικονομική ανάπτυξη). Επιπροσθέτως θα ήθελα να σου θυμήσω ένα από τα βασικότερα δικαιώματα του ανθρώπου είναι αυτό του δικαιώματος στη δουλειά(Ο καθένας όμως να λαμβάνει το κόστος των επιλογών του, να μην περιμένει δηλαδή ο τελευταίος από το κράτος να του βρει δουλειά στον τομέα του.), εάν μία κοινωνία θέλει να λέγεται πολιτισμένη θα πρέπει ,τουλάχιστον, να προσπαθεί να ισχύουν σε αυτή τα βασικά δικαιώματα του ανθρώπου. Όσον αφορά την ισορροπία των αγορών(ερασίας κ.λ.π.) θα παρατηρήσω πως δεν έχει υπάρξει αποτελεσματική αγορά χωρίς έστω και την ελάχιστη παρέμβαση, το παραδέχονται οι υποστηρικτές του νεοφιλελευθερισμού. Τέλος, όσον αφορά την ισορροπία των μισθών: από τη στιγμή που αναγνωρίζουμε και οι δύο ότι στην Ελλάδα υπάρχει έντονος παρεμβατισμός(κρατικοδίαιτος ιδιωτικός τομέας), άρα η αγορά δεν εκκαθαρίζεται(ισορροπεί) μόνη της κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι θα συμβεί σε μία "ελεύθερη" αγορά, μπορεί να μην είναι απαραίτητο να μειωθούν οι μισθοί αλλά αντίθετα να αυξηθούν, θυμήζω πως είμαστε από τους πιο χαμηλόμισθους στους 27 της Ε.Ε.

    Συγγνώμη για το μακροσκελές του σχολίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Όταν λέω φιλελεύθερους εννοώ αυτούς που εσύ πιθανότατα θεωρείς νεοφιλελεύθερους. Εσύ όταν λες φιλελεύθερους εννοείς τους liberals της Αμερικής που είναι οι Δημοκρατικοί, που είναι αριστεροί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Επομένως θεωρείς εξισωτικά μέτρα ως φιλελεύθερα που όμως δεν είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή