Σελίδες

4 Οκτωβρίου 2010

Είναι η εκκλησία Πολιτεία;

Του Παναγιώτη Τσιάλα

Οφείλω να ομολογήσω ότι η θέση του ΛΑΟΣ για το σκάνδαλο του Βατοπεδίου με έχει καταπλήξει. Χτες το πρωί ο Θ. Πλεύρης, μέλος της προανακριτικής επιτροπής, δήλωνε στο ΣΚΑΙ (1:02:35) ότι σκάνδαλο Βατοπεδίου δεν υφίσταται για τρεις λόγους:

1ον Τα ακίνητα που παραχώρησε το Δημόσιο για να αποκτήσει τη λίμνη εκτιμήθηκαν ως ίσης αξίας με αυτήν. Αν έχουν έτσι τα πράγματα τότε ας μου εξηγήσει κάποιος πώς οι καλόγεροι κατάφεραν σε χρόνο dt να βρουν αγοραστές για τα ίδια αυτά ακίνητα με πολλαπλάσιο αντίτιμο; Εάν πάλι η αύξηση της αξίας τους οφείλεται, όπως υποστηρίζει ο κ. Πλεύρης σε μεταγενέστερη της ανταλλαγής αλλαγή της χρήσης τους, τότε γιατί δεν προέβη σ’ αυτήν το Δημόσιο, αξιοποιώντας έτσι στο έπακρο την  περιουσία του;  

2ον Το Δημόσιο κερδίζει με δικαστική απόφαση τη λίμνη και στη συνέχεια την παραχωρεί με υπουργικές αποφάσεις στη Μονή (βλ. Π. Δούκας) για να την ανακτήσει εν συνεχεία, προσφέροντας απλόχερα...

...«ίσης αξίας» δημόσια ακίνητα. Όμως για τον Θ. Πλεύρη καμία σημασία δεν έχει η δικαστική απόφαση που αναγνώρισε στο Δημόσιο την κυριότητα της λίμνης, διότι ήταν απλώς πρωτόδικη και ο βουλευτής του ΛΑΟΣ «όταν είναι να στείλει κόσμο στα Δικαστήρια, πρωτόδικη απόφαση του Πρωτοδικείου Ροδόπης δεν σημαίνει ότι έχουμε Άρειο Πάγο». Μάλιστα…

3ον Ο τρίτος λόγος που πιστοποιεί την «ανυπαρξία σκανδάλου» είναι και ο πλέον εξοργιστικός και ίσως και η αφορμή γι’ αυτές τις σκέψεις. Τον διατύπωσε πρώτος ο Γ. Καρατζαφέρης στο Κεντρικό Δελτίο του Mega της Παρασκευής (νόμιζα από παραδρομή), πλην όμως τον επανέλαβε με έμφαση και ο Θ. Πλεύρης. Είστε έτοιμοι να ακούσετε το φαρμακερό επιχείρημα του ΛΑΟΣ;

Εν τέλει ζημία δεν υπήρξε, γιατί τα περιουσιακά στοιχεία μετακινήθηκαν από το Δημόσιο στην Εκκλησία της Ελλάδος που είναι και αυτή Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, άρα «το Δημόσιο έδωσε στο Δημόσιο και όχι σε ιδιώτες», «η Πολιτεία τα ‘δωσε στην Πολιτεία» και πάει λέγοντας. Εξ άλλου, ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ για να αναγνωρίσει την ύπαρξη ζημίας στο Δημόσιο απαιτεί προηγουμένως την ανίχνευση πλουτισμού και μάλιστα σε συγκεκριμένα πρόσωπα (Υπουργούς, βουλευτές, καλόγερους κλπ).

Λοιπόν για να μπει ένα τέλος σε αυτή τη φαρσοκωμωδία, το Δημόσιο δεν τα έδωσε στο Δημόσιο, γιατί απλούστατα η Εκκλησία της Ελλάδος έχει τη δική της περιουσία, στην οποία δεν έχει δικαιώματα το Δημόσιο (γι’ αυτό και φορολογεί την εκκλησιαστική περιουσία και όχι την ιδία αυτού περιουσία!). Εύκολο είναι να λέμε τάχα πως και το ένα και το άλλο είναι Πολιτεία, αλλά παραβιάζουμε τη λογική όταν ξεχνάμε ότι καμία δυνατότητα δεν έχει το Δημόσιο να στερήσει την εκκλησία από την περιουσία της. Α, και κάτι ακόμα. Εγώ ως ζημία εννοώ τη μείωση του ενεργητικού (ή την αύξηση του παθητικού) του Δημοσίου. Τώρα, πώς ξαφνικά ζημία και σκάνδαλο υφίσταται, μόνον όταν κάποιος έχει πλουτίσει και μάλιστα όντας ιδιώτης ο ίδιος, δεν το εννοώ…

1 σχόλιο:

  1. Δεν ξέρω τι παιχνίδια παίζουν ο Αλαφούζος, η Καθημερινή κι ο ΣΚΑΪ αλλά πριν στις ειδήσεις του Σκάι είδα ότι έχουν γραμμή πως το Βατοπαίδι δεν είναι σκάνδαλο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή