Του Ερρίκου Μελισσινού
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πρακτικά νόμιμος τρόπος για έναν μετανάστη από φτωχές χώρες να έρθει στην Ελλάδα. Τα άτομα που θα θέλαμε πρώτον να θεσμοθετηθεί μία τέτοια σοβαρή διαδικασία σύμφωνα με την οποία να μην υπάρχει αριθμητικό όριο για τα άτομα που επιτρέπεται να μπουν στη χώρα μας και δεύτερον να θεσμοθετηθεί μία σοβαρή διαδικασία μέσω της οποίας να νομιμοποιηθεί το σύνολο των παράνομων μεταναστών που διαμένουν ήδη στη χώρα μας, αυτές τις μέρες πρέπει ασφαλώς να μη νοιώθουμε ευχάριστα. Είναι αλήθεια ότι η πραγματοποίηση των επιθυμιών μας δεν είναι κάτι εύκολο και ούτε κάτι που πρόκειται να γίνει στο προσεχές μέλλον. Από εδώ και πέρα όμως τα πράγματα θα είναι ακόμα χειρότερα.
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πρακτικά νόμιμος τρόπος για έναν μετανάστη από φτωχές χώρες να έρθει στην Ελλάδα. Τα άτομα που θα θέλαμε πρώτον να θεσμοθετηθεί μία τέτοια σοβαρή διαδικασία σύμφωνα με την οποία να μην υπάρχει αριθμητικό όριο για τα άτομα που επιτρέπεται να μπουν στη χώρα μας και δεύτερον να θεσμοθετηθεί μία σοβαρή διαδικασία μέσω της οποίας να νομιμοποιηθεί το σύνολο των παράνομων μεταναστών που διαμένουν ήδη στη χώρα μας, αυτές τις μέρες πρέπει ασφαλώς να μη νοιώθουμε ευχάριστα. Είναι αλήθεια ότι η πραγματοποίηση των επιθυμιών μας δεν είναι κάτι εύκολο και ούτε κάτι που πρόκειται να γίνει στο προσεχές μέλλον. Από εδώ και πέρα όμως τα πράγματα θα είναι ακόμα χειρότερα.
Όλα αυτά, επειδή κάποιες ομάδες αριστερών αποφάσισαν να υποδείξουν σε ένα μεγάλο αριθμό μεταναστών την κατάληψη του παλαιού κτηρίου της Νομικής. Εκεί οι μετανάστες θα πραγματοποιήσουν απεργία πείνας, ενώ θα διαμένουν...
...στο κτήριο του πανεπιστημίου, με αίτημα να νομιμοποιηθούν ΟΛΟΙ οι μετανάστες που διαμένουν στην Ελλάδα. Δεν ξέρω αν αντιλαμβάνονται οι μετανάστες τι είναι αυτό που κάνουν αυτή τη στιγμή ή αν παρασύρθηκαν σε αυτές τις ενέργειες από τους καθοδηγητές τους.
...στο κτήριο του πανεπιστημίου, με αίτημα να νομιμοποιηθούν ΟΛΟΙ οι μετανάστες που διαμένουν στην Ελλάδα. Δεν ξέρω αν αντιλαμβάνονται οι μετανάστες τι είναι αυτό που κάνουν αυτή τη στιγμή ή αν παρασύρθηκαν σε αυτές τις ενέργειες από τους καθοδηγητές τους.
Οι συγκεκριμένοι μετανάστες, όμως, βρίσκονται παράνομα στη χώρα. Οι πρόσφυγες διαμαρτύρονταν και διαμαρτύρονται δικαίως -χωρίς να παραβιάζουν το νόμο-, αφού η ελληνική πολιτεία παραβιάζει τα δικαιώματά που τους αναγνωρίζονται από το διεθνές δίκαιο. Στην περίπτωση της κατάληψης, όμως, δεν πρόκειται για πρόσφυγες, αλλά για μετανάστες στους οποίους δεν έχει αναγνωριστεί νόμιμη παραμονή στη χώρα μας και ούτε προβλέπεται κάτι τέτοιο από κανένα υπερνομοθετικό κείμενο. Επίσης το ελληνικό κράτος δεν έχει παραβιάσει κάποιο ανθρώπινο δικαίωμά τους, ώστε να διαμαρτύρονται για μία τέτοια συμπεριφορά. Αυτό που ζητούν, λοιπόν, αυτά τα άτομα είναι αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου, ώστε να αναγνωριστεί η διαμονή τους στη χώρα. Και όχι μόνο η δική τους αλλά και όλων των υπολοίπων μεταναστών. Η επιλογή, λοιπόν, που κάνανε να δράσουν με έναν παράνομο τρόπο για την άμεση αναγνώριση ενός τέτοιου απόλυτου αιτήματος, χωρίς καταρχήν να έχουν υποστεί καμία προσβολή από το ελληνικό κράτος, είναι παράλογη, ανορθολογική και καταστροφική για τους ίδιους, αφού αντί για κατανόηση το μόνο αποτέλεσμα που μπορεί να προκαλέσει είναι οργή εναντίον τους.
Για το αίτημα της νομιμοποίησής τους οι μετανάστες έχουν πολύ ισχυρά επιχειρήματα. Ζητούν το δικαίωμα να μπορούν να συμμετέχουν στην οικονομική ζωή της χώρας ισότιμα με τους υπόλοιπους που διαμένουν στη χώρα. Δεν απαιτούν παροχές. Δεν απαιτούν να ληφθούν ειδικά μέτρα υπέρ τους. Ζητούν να επιτρέπεται σε οποιονδήποτε εργοδότη το θέλει να μπορεί να τους προσλάβει. Ζητούν να μπορούν να δημιουργήσουν μία επιχείρηση που να προσφέρει στους Έλληνες καταναλωτές. Όλα αυτά είναι απολύτως εύλογα αιτήματα, καθώς με αυτό τον τρόπο θα κερδίσουν ασφαλώς και οι ίδιοι, αλλά θα κερδίσουν και οι εργοδότες που θα τους προσλάβουν, θα κερδίσουν ασφαλώς και οι ίδιοι, αν γίνουν έμποροι ή επιχειρηματίες, αλλά θα κερδίσουν και οι καταναλωτές που θα τους εμπιστευθούν και οι εργαζόμενοι που θα δουλέψουν στις επιχειρήσεις τους. Τα αντεπιχειρήματα ότι θα μειωθούν οι θέσεις εργασίας δεν είναι στην πραγματικότητα σοβαρά, καθώς η μεγέθυνση της οικονομίας δημιουργεί μέσω της αύξησης της παραγωγικότητας οφέλη για όλους.
Ασφαλώς υπάρχει και το αντεπιχείρημα που λέει ότι «δε θέλουμε ξένους στην Ελλάδα, επειδή είναι ξένοι και δε μας αρέσουν». Ένα τέτοιο επιχείρημα πρέπει απλώς να τα αγνοήσουμε. Με την ίδια ευκολία μπορώ να πω και εγώ ότι δε μου αρέσουν οι Γιώργηδες, οπότε να τους διώξουμε από τη χώρα…
Βέβαια το παραπάνω επιχείρημα αποκτά μία παραπάνω αξιοπιστία, ώστε να χρειάζεται τουλάχιστον να απαντηθεί όταν προτείνεται ως εξής: Δε θέλουμε τους ξένους στην Ελλάδα, επειδή οι ξένοι είναι εγκληματίες, κλέβουν και σκοτώνουν. Η προφανής απάντηση σε αυτό, είναι ότι οι ξένοι εγκληματίες, όπως και οι ντόπιοι, πρέπει να συλλαμβάνονται και να τιμωρούνται από την ποινική δικαιοσύνη. Η άποψη ότι είναι περισσότεροι οι εγκληματίες που είναι ξένοι επειδή είναι φτωχοί θα έπρεπε να μας οδηγήσει να διώξουμε από τη χώρα όλους τους φτωχούς, είτε είναι αλλοδαποί είτε Έλληνες, κάτι που προφανώς είναι αδιανόητο. Οι μετανάστες, λοιπόν, μπορούν βάσιμα να υποστηρίξουν τους εαυτούς τους ισχυριζόμενοι πολύ απλά ότι ναι μεν μπήκαν παράνομα, αλλά έκτοτε αφού συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις τους και αφού δεν βλάπτουν κανένα παραμένοντας στη χώρα, δεν της έχουν κάνει κάποιο κακό και αντίθετα έχουν βοηθήσει στην οικονομική της ανάπτυξη.
Όλα αυτά όμως είναι παρελθόν για τους καταληψίες του κτηρίου της νομικής. Πλέον, και ειδικά αν συνεχίσουν, δε θα μπορούν να αντιτάξουν σε κανέναν το ότι δεν έχουν βλάψει κανέναν παραμένοντας στη χώρα και η βασιμότητα του αιτήματός τους μηδενίζεται αυτομάτως. Για αυτό μπορούν να ευχαριστήσουν από τα βάθη της καρδιάς τους τις αριστερές ομάδες που τους υπέδειξαν τη συγκεκριμένη τακτική.
Δυστυχώς, όμως, επειδή ζητάνε τη νομιμοποίηση όλων των μεταναστών, συκοφαντούνται όχι μόνο οι συγκεκριμένοι μετανάστες, αλλά όλοι τους. Και το χειρότερο είναι ότι δίνονται σε ακροδεξιές ομάδες επιχειρήματα από το πουθενά τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν πολιτικά, για να πληγεί η θέση των μεταναστών στην Ελλάδα, τόσο στην κατεύθυνση της ακόμα πιο αυστηρής συνοριακής αστυνόμευσης, όσο και στην κατεύθυνση της ακόμα πιο σκληρής αντιμετώπισής τους μέσα στην Ελλάδα.
Το γεγονός ότι το κτήριο δε χρησιμοποιείται δεν είναι καθόλου επιχείρημα υπέρ της κατάληψης, αφού έτσι και αλλιώς είναι προφανές ότι λόγω της κατάληψης εμποδίζεται η λειτουργία και του κανονικού κτηρίου της νομικής, αλλά κυρίως επειδή το αν λειτουργεί το κτήριο ή όχι δεν παίζει κανένα ρόλο. Είναι ένα ιστορικό δημόσιο κτήριο που οι μετανάστες δεν έχουν κανένα δικαίωμα να καταλάβουν, αλλά και καμία ανάγκη να καταλάβουν. και το θέμα μόνο με αυτό τον τρόπο μπορεί να αντιμετωπιστεί, ειδικά από εκείνους που καλούνται να υιοθετήσουν τα αιτήματα των συγκεκριμένων ατόμων.
Ίσως, κάποιες από τις αριστερές ομάδες, που συμμετείχαν σε αυτή την κατάληψη, να έδειξαν κάποια αφέλεια για τη σημασία του γεγονότος και για τις επιπτώσεις που θα είχε σε σχέση κυρίως με την πραγματική κατάσταση των μεταναστών και δευτερευόντως και σε σχέση με τη λειτουργία της σχολής.
Σε κάθε περίπτωση θεωρώ προσωπικά ότι είναι άκρως σημαντικό:
οι αριστερές ομάδες να καταλάβουν ότι με τις πράξεις τους βλάπτουν και τη σχολή, αλλά κυρίως τη θέση των μεταναστών, πρώτα των συγκεκριμένων που απεργούν και ύστερα και των υπολοίπων˙
οι ίδιοι οι μετανάστες που έχουν καταλάβει το κτήριο να συνειδητοποιήσουν ότι με αυτή τους την πράξη αποκλείουν οποιαδήποτε πιθανότητα να νομιμοποιηθούν στην Ελλάδα, ενώ αντίθετα δημιουργούν από το πουθενά πιθανότητα όντως να απελαθούν οι υπόλοιποι μετανάστες και οι φορείς που τους εκπροσωπούν να καταστήσουν σαφές ότι δε συμμερίζονται τον τρόπο δράσης των συγκεκριμένων απεργών.
Kαι τέλος, οποιοδήποτε άλλο άτομο ή φορέας ενδιαφέρεται για τα δίκαια των μεταναστών να πιέσει προς την κατεύθυνση της λήξης αυτής της παράνομης κατάληψης και να υποστηρίξει πέρα από αυτήν ότι οι μετανάστες συνεχίζουν να έχουν σημαντικό έρεισμα τόσο για τη νομιμοποίησή τους όσο και για τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζει η Ελλάδα τη μετανάστευση προς το εσωτερικό της.
Είμαι ξεκάθαρα κατά της ανεξέλεγκτης νομιμοποίησης οποιουδήποτε λαθρομετανάστη (που δεν είναι πρόσφυγας εννοείται).
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι όμως που επιτέλους κάποιος που τάσσεται ιδεολογικά υπέρ της μαζικής νομιμοποίησης των λαθρομεταναστών αναγνωρίζει ότι ο δρόμος της παρανομίας, της καταπάτησης των δικαιωμάτων των άλλων και η κατάχρηση θεσμών όπως το άσυλο δεν ενδείκνυται για αυτόν τον σκοπό.
Μπορώ να πω ότι το βρήκα διασκεδαστικό και γουστόζικο το κείμενο. Έχει και αρκετά ενδιαφέροντα επιχειρήματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ένα όμως διαφωνώ: στην Ελλάδα πιο πιθανό είναι να πάρεις ιθαγένεια αν κλείσεις παράνομα το πανεπιστήμιο, παρά αν πουν χίλιοι οικονομολόγοι ότι οι μετανάστες είναι ωφέλιμοι για την οικονομία του τόπου (πράγμα ούτως ή άλλως αμφίβολο κατά τη γνώμη μου)
@lamogio 18
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλώς μία διευκρίνιση-διόρθωση.
Το θέμα δεν είναι η ιθαγένεια, αλλά η νόμιμη παραμονή.
Α και χαίρομαι που σε διασκέδασα.
Ποιον βλάπτουν αλήθεια οι μετανάστες;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης άσε τώρα Ερρίκο το παραμυθάκι με τους αθώους μετανάστες που παρασύρονται από τους κακούς αριστερούς. Καταλήγει να είναι υποτιμητικό για τους ίδιους. Το καταλαβαίνω ότι σου είναι δύσκολο να συνδυάσεις σε μια συγκροτημένη πολιτική άποψη τη συμπάθεια στους μετανάστες με την αντιπάθεια στην Αριστερά, αλλά προσπάθησε να βρεις κάτι καλύτερο.
Είναι πλέον σαφές ότι η αντίδραση της κοινωνίας, δυσανάλογη κατά την άποψή μου, έχει άμεση σχέση με το γεγονός ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι ξένοι. Αν δεν ήταν ξένοι δε θα 'χε γίνει τόσος χαμός. Τώρα εσύ και οι διάφοροι άλλοι μανιώδεις υποστηρικτές της νομιμότητας φαντάζομαι αιφνιδιαστήκατε όπως κι εγώ. Ούτε εσείς περιμένατε ότι θα είναι τόσο μεγάλος ο αντιχτυπος και έτσι αντιμετωπίσατε αρχικά το ζήτημα ως ένα ακόμα ζήτημα αυθαιρεσίας των αριστερών που παραβιάζουν τη νομιμότητα, τα δικαιώματα των άλλων, κάνουν παράνομες καταλήψεις κτλπ. Όταν τελικά το ζήτημα απέκτησε πρωτοφανή ευρύτητα και και ξεπέρασε κατά πολύ τα όρια του πανεπιστημιακού μας μικρόκοσμου, όταν δηλαδή το κύριο διακύβευμα έπαυσε να είναι η εξεταστική σας, τότε εγκλωβιστήκατε σε αυτή την αρχική σας θέση και τώρα έχετε βρεθεί στο ίδιο στρατόπεδο με τον Άδωνι Γεωργιάδη. Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα πλέον: ή στηρίζουμε τους μετανάστες ή δεν τους στηρίζουμε. Και αυτό πρέπει να το καταλάβεις κι εσύ, πρέπει να το καταλάβει και το ΚΚΕ που για άλλη μια φορά χαιδεύει τα αυτιά των νοικοκυραίων, πρέπει να το καταλάβουν όλοι όσοι αντιμάχονται τον ρατσισμό και την ξενοφοβία σε αυτή την κοινωνια. Γιατί πολύ απλά η έντονη αντίδραση σε αυτή την "κατάληψη" δεν απορρέει από κάποια αγανάκτηση για τη διασάλευση της νομιμότητας ή για τον εκφυλισμό των ΑΕΙ. Είναι μια αντίδραση ξεκάθαρα ξενόφοβη και ρατσιστική.
Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του. Ερρίκο κι εσύ το ίδιο.
Δεν τους στηρίζουμε. Ειμαστε φασιστες, ρατσιστες και θελουμε τώρα να μας στείλετε στα γκουλαγκ της Κουμουνδούρου
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ειρωνεία απαιτεί και ένα ορισμένο iq...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔώρε, το ξέρω ότι το να λες ως αριστερός ότι είσαι υπέρ των φτωχών και των κατατρεγμένων σε κάνει να πείθεσαι ακόμα περισσότερο για το γεγονός αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγγνώμη, αλλά εμένα οι ισχυρισμοί της αριστεράς, και γενικά αλλά και στη συγκεκριμένη περίπτωση, ότι είναι υπέρ των μεταναστών δε μου φθάνουν. Θέλω επί πλέον να μου πεις και και να μου εξηγήσεις με χειροπιαστό τρόπο πώς αυτό που προτείνεις θα βοηθήσει τους μετανάστες. Το να μου λες και να μου ξανά λες ποιες είναι οι προθέσεις σου έχει για μένα αντίστοιχη αξιοπιστία με εκείνη των παπάδων που πουλούσαν τα συγχωροχάρτια, επειδή ήθελαν να στείλουν το ποίμνιό τους στον παράδεισο...
Οι γενικές πολιτικές κατευθύνσεις που έχεις στο μυαλό σου ασφαλώς ενίσχυσαν ιστορικά το μεταναστευτικό κίνημα, αλλά ήταν πάντοτε για να αποδράσουν οι άνθρωποι από τα αυταρχικά και ολοκληρωτικά καθεστώτα που ήταν βασισμένα σε ιδέες παρόμοιες με τις δικές σου. Ασφαλώς τα συγκεκριμένα καθεστώτα δεν έμειναν άπρακτα, φτιάξανε τείχη και δε δίσταζαν να πυροβολούν όσους ήθελαν να φύγουν από τον παράδεισο...
Στη συγκεκριμένη υπόθεση πάλι αυτό που κάνεις δε βοηθά καθόλου τους μετανάστες. Και παραδέχεσαι και ο ίδιος ότι έχει γίνει χαμός, εναντίον τους προφανώς. Εγώ αυτό το χαμό δεν τον θέλω εσύ προφανώς τον θέλεις, παρόλο που προκαλεί αντιδράσεις εναντίον των μεταναστών. Φαίνεται, λοιπόν, ότι εσύ είσαι εκείνος που δεν μπορείς να συλλάβεις πώς μπορούν οι αριστεροί να βλάπτουν πολίτικα τους μετανάστες (αν και δε θα έπρεπε, αν κρίνει κανείς την ιστορία τους). Και προφανώς το να επικαλείται κάποιος μόνο τη νομιμότητα ειδικά όταν το κάνει με επιλεκτικότητα ή με επιλεκτική ένταση είναι υποκριτικό. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι μπορούμε να την ξεχάσουμε συνολικά τη νομιμότητα, ούτε να ξεχάσουμε ότι πρέπει να προστατεύσουμε και το πανεπιστήμιο ως χώρο ακαδημαϊκής δραστηριότητας. Παρόλα αυτά προφανώς οι μετανάστες που έχουν καταλάβει το -δίπλα από όπου γίνονται τα μαθήματα- ιστορικό κτήριο με ενοχλούν λιγότερο από εκείνους που κάνουν καταλήψεις, για να ικανοποιήσουν τις ψευδαισθήσεις τους ότι δήθεν αντιστέκονται στο σύστημα για έναν καλύτερο κόσμο...
Μεταξύ των συμπτωμάτων της ελλαδικής κοινωνίας, είναι ο μυωπικός εθνικισμός. Αναφέρω ως παραδείγματα τις "παραδοχές" περί ευλογημένου-κατατρεγμένου Έθνους και ανώτερης πολιτιστικής θέσης, συγκριτικά με άλλους λαούς . Ο ρατσισμός στηρίζεται και στο φαινόμενο αυτό. Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά, μπορούν να καταπολεμηθούν με την Παιδεία και τη Λογική. Κινήσεις εντυπώσεων (λ.χ. η μουσουλμανική προσευχή στα Προπύλαια και το γεγονός των ημερών στη Νομική) τροφοδοτούν τα ρατσιστικά "πιστεύω" όχι αμελητέου, δυστυχώς, κομματιού της κοινωνίας, ενώ παράλληλα ερεθίζουν τα (ψευδο)συντηρητικά ανακλαστικά του μεγαλύτερου μέρους. Των ανθρώπων που πληρώνουν φόρους, έχουν-ακόμα- τις δουλειές τους και θέλουν, ενδεικτικά αναφέρω, την ομαλή λειτουργία κοινωνίας και θεσμών. Ο κ. Τσίπρας, δικαιούται να εκτιμά τη λογική αυτη ως μικροαστική, παρωχημένη και αντίθετη στην πρόοδο, όπως και αν τήν εννοεί. Μπορεί επίσης να ονειρεύεται την Ουτοπία του Μόορ. Ακόμα, ας μη νοιάζεται καν για το αν τους εκπροσωπεί. Ας μην εκπλήσσεται, πάντως, με τα ποσοστά της Χρυσής Αυγής στο Δήμο. Παράλληλα, να μην παίζει με τη νοημοσύνη μας: είναι ή δεν η ΑΡ.ΕΝ. η νεολαία του χώρου του? Απλά επειδή αναφέρομαι σε αυτόν, ξεκαθαρίζω ότι έχω πολιτκή άποψη, απέχω από κομματικές νεολαίες. Χωρίς τη διευκρίνηση αυτή, θα είμουν ΚΥΠατζής, προβοκάτορας, εβραιομασόνος, μέλος των καθεστωτικών φοιτητικών παρατάξεων που ασκεί εκ του ασφαλούς ανώνυμη κριτική και ό,τι άλλο συνομωσιολογικό σκαρφίζονται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι Ερρίκο που εν τέλει, κατά κάποιον περίεργο τρόπο, συμφωνούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για το αν ο χαμός βοηθάει, θα αναφέρω αυτά που έλεγε ο Τσίμας σήμερα το πρωί: εδώ και 2 μήνες, μπορεί και παραπάνω, 5 Ιρανοί πολιτικοί πρόσφυγες έχουν ράψει το στόμα τους και έχουν κατασκηνώσει στα Προπύλαια. Ποιος το ξέρει αυτό; Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στο Ψυχικό είναι εδώ και μήνες υπό κατάληψη από πρόσφυγες που έχουν ζητήσει εδώ και χρόνια πολιτικό άσυλο και ακόμα δεν έχουν λάβει απάντηση. Ποιος το ξέρει αυτό; Ούτε κι εγώ δεν το ήξερα αυτό.
Ναι λοιπόν, είναι πάρα πολύ σπουδαίο που αυτό το πρόβλημα, αυτό το αίτημα, αυτή η παράμετρος αν θες, μαθεύτηκε, έγινε ευρύτατα γνωστή. Αυτό είναι κατάκτηση για την ελληνική κοινωνία.
Πράγματι μια κοινωνία έχει και συντηρητικά αντανακλαστικά. Έχει όμως και προοδευτικά. Τα συντηρητικά υπερτερούν; Πολύ πιθανόν. Αλλά αν φοβόμαστε συνέχεια μην οξύνουμε τα συντηρητικά αντανακλαστικά της κοινωνίας, τοτε θα καταλήξουμε να χορεύουμε στο ρυθμό τους και να μην κάνουμε τίποτα. Κάποια στιγμή πρέπει και να συγκρούεσαι.
υγ: Δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει ο υπαρκτός σοσιαλισμός με το θέμα μας. Ξέρω πάντως πως τεραστια μεταναστευτικά ρεύματα δημιούργησε η κατάρρευσή του, όπως θα μπορείς να διαπιστώσεις με μια απλή επίσκεψη σε κάποιο στριπτιζάδικο στη Συγγρού ή σε κάποιο πορνείο.
Σχετικά με το υστερόγραφο:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπαντούσα στην υπόνοια που άφησες ότι δε γίνεται μία πολιτική υπέρ των μεταναστών παρά να είναι αριστερή...
Και σε σχέση με το αποτέλεσμα του «υπαρκτού σοσιαλισμού» που αναφέρεις, αυτό ακριβώς λέω και εγώ......!!!!!!!!
Η νέα πάλη των τάξεων...ενδιαφέρον!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ Όσοι δεν βγάλατε νόημα από το σχόλιό μου δεν πειράζει..τροφή προς σκέψη!