Σελίδες

24 Ιανουαρίου 2011

Κόβεστε!


Του Δώρου Γεωργίου

Ένα από τα πιο σοκαριστικά πράγματα που έχω διαβάσει το έχει πει η πολύ αγαπημένη μου συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου, καταφερόμενη εναντίον μιας απεργίας των εργαζομένων στα βιβλιοπωλεία: «Μα πώς είναι δυνατόν να ζητάνε να πάρει η εργοδοσία πίσω τις απολύσεις; Αφού είναι νόμιμες!».

Στις μέρες μας φοριέται πολύ αυτή η επίκληση της νομιμότητας. Για την ακρίβεια, είναι περισσότερο μια προτροπή για την επαναφορά της κοινωνίας μας στον ενάρετο δρόμο του σεβασμού των νόμων, μέσα από μια γενική κι αόριστη καταδίκη της κουλτούρας της «ανομίας και της ατιμωρησίας», ...

...η οποία μέσα στη γενικότητά της αφήνει στην ουσία άθιχτη την πολιτική τάξη της χώρας, αυτή δηλαδή που είναι όντως υπεράνω νόμων και όπως απέδειξε η υπόθεση Ζήμενς προκλητικά ατιμώρητη.

Τα παραδείγματα πλέον είναι άπειρα. Τελευταίο, η χθεσινή «κατάληψη» της Νομικής από τριακόσιους μετανάστες. Πρόκειται να κάνουν απεργία πείνας ζητώντας τη νομιμοποίηση άνευ όρων όλων των μεταναστών. Η Κοσμητεία είχε απορρίψει το αίτημά τους να καταλύσουν στη Νομική την περασμένη εβδομάδα. Αυτοί, παρόλα αυτά, αγνόησαν αυτό το δεδομένο και χθες κατέλυσαν όντως στο παλαιό κτήριο της Νομικής. Η ΠΑΣΠ και η ΔΑΠ κατηγορούν το Συνασπισμό. (Ποιος ενδιαφέρεται θα μου πείτε τι λένε η ΠΑΣΠ και η ΔΑΠ…)

Ωραία. Τριακόσιοι μετανάστες. Σε ένα χώρο που δεν προορίζεται για κατάλυση απεργών πείνας, αλλά για τους ιερούς σκοπούς της έρευνας και της διδασκαλίας. Χωρίς άδεια. Βέβαια κανείς δεν σκέφτηκε να πει (γιατί άραγε;) ότι, πολύ περισσότερο από την παρουσία τους στη Νομική, παράνομη είναι και η παρουσία τους στη χώρα μας. Κανονικά θα πρέπει να συλληφθούν και να απελαθούν. Θα ήθελα να ρωτήσω τους υπερασπιστές της νομιμότητας γιατί δε ζητάνε την απέλασή τους, παρά μόνο την απομάκρυνσή τους από το κτήριο, το οποίο παρεμπιπτόντως δεν χρησιμοποιείται για έρευνα και διδασκαλία. Ούτε το νέο κτήριο βέβαια έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ για έρευνα και διδασκαλία, αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα.
Μα παραβιάζεται η πεμπτουσία της δημοκρατίας, η αρχή της πλειοψηφίας. Πράγματι. Στις δημοκρατίες οι πλειοψηφίες τέμνουν τις διάφορες συγκρούσεις συμφερόντων που ανακύπτουν στο πλαίσιο της κοινωνικής συμβίωσης. Δεν μπορούν βέβαια να καταπατούν τα θεμελιώδη δικαιώματα της μειοψηφίας. Μόνο που αυτοί οι μετανάστες δεν ανήκουν καν σε αυτή τη δημοκρατία. Δεν ψηφίζουν, δεν συναποφασίζουν. Είναι έρμαια της αυθαιρεσίας του οποιουδήποτε, είτε αυτός  λέγεται εργοδότης είτε αυτός λέγεται κράτος είτε Κοσμητεία. Ζητούν κι αυτοί, λοιπόν, να γίνουν μέρος αυτής της δημοκρατίας. Δεν είμαι εδώ για να κρίνω. Αλλά πόσο απελπισμένος μπορεί να ‘ναι κάποιος για να θέλει να γίνει μέρος ΑΥΤΗΣ της δημοκρατίας;;

Ωραία. Δεν είναι δημοκρατικό, δεν είναι νόμιμο. Επίσης, είναι και άσχημοι (κάποιοι μπορεί να ‘ναι και ωραίοι, μην τους αδικούμε κιόλας, σίγουρα πάντως δεν είναι cool, σίγουρα δε θα τους δείτε στην Athens Voice) και πριν 13 χρόνια δεν πρωταγωνιστούσαν στη μεγαλύτερη επιτυχία της ελληνικής τηλεόρασης. Έτσι κανείς δε θα ασχοληθεί μαζί τους. Εκτός από τους μονίμως ανησυχούντες για την εξεταστική τους φοιτητές της Νομικής Αθηνών. Έχουν και μια καριέρα να χτίσουν, ανυποψίαστοι ότι όταν βγουν στο επάγγελμα θα αντιμετωπίσουν συνθήκες γαλέρας, όχι πολύ καλύτερες από αυτές που αντιμετωπίζουν οι ως άνω μετανάστες. Λαθρομετανάστες. Με συγχωρείτε.

Νομίζω, λοιπόν, πως για να υπερασπιστούμε τη δημοκρατία και τη νομιμότητα, πρέπει να απομακρύνουμε τους μετανάστες από τη Νομική. Ή μήπως πρέπει να απομακρύνουμε κάποιους άλλους από τη Νομική; Επιτέλους ας σεβαστεί κάποιος τους νόμους σε αυτή τη χώρα! Και αφού η εξεταστική για τη Ζήμενς δεν μπορεί, ας ξεκινήσουμε εμείς, από τη Νομική. Αυτή την επανάσταση του ανόητου που ελπίζω να μην αναβαθμιστεί σε αυτονόητο, γιατί τότε τη βάψαμε…

Καλή επιτυχία εξεταζόμενε Νομικάριε! 

20 σχόλια:

  1. Δεν σε ξερω απο κοντα αλλα συγχαρητηρια για το θαρρος της γνωμης σου σε τοσο δυσκολες μερες.
    Συμφωνω απολυτα μαζι σου.
    Πραγματικα εξαιρετικο κειμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. φρόντισε να τον γνωρίσεις, ποτέ δεν ξέρεις που μπορεί να καταλήξει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. φίλε φάνη και εγώ αυτό λέω.
    θελει μεγαλο θαρρος για να λες αυτες τις μπουρδες!

    once knitis always knitis...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η ΔΑΠ, τελευταία και η ΠΑΣΠ, έχουν επανειλημμένα προσπαθήσει να διαχωρίσουν τα θέματα γενικότερου πολιτικού ενδιαφέροντος από τη δραστηριότητά τους και να συγκεντρώσουν τον ελάχιστα πολιτικό τους λόγο στα αφορώντα άμεσα τη Σχολή τους θέματα. Γι' αυτό και δεν ενδιαφέρονται για την απέλαση των λαθρομεταναστών (θεωρώντας ενδεχομένως πως δεν τους πέφτει λόγος), αλλά για την ταχεία απομάκρυνσή τους από το κτήριο. Κατά συνέπεια, θεωρώ ηλίθια την όποια προσδοκία σου (αν την έχεις) να ενδιαφερθούν για την νομιμότητα της παραμονής των μεταναστών στη χώρα.
    Πάει αυτό.
    Δεν υπάρχει κανένα θέμα δημοκρατίας στην συγκεκριμένη κατάληψη. Ούτε δημοκρατική ήταν ούτε αντιδημοκρατική από τη στιγμή που δεν προηγήθηκε δήθεν ψηφοφορία δήθεν Γενικής Συνέλευσης δήθεν Συλλόγου Φοιτητών Νομικής. Όποτε είναι εντελώς άτοπο να λέμε ότι υπερασπιζόμαστε τη δημοκρατία απομακρύνοντάς τους λαθρομετανάστες από τη Νομική. Αν το είπε κάποιος αυτό δεν ξέρει τί του γίνεται.
    Το μόνο θέμα που υπάρχει είναι αυτό της νομιμότητας. Και προφανώς η κατάληψη, όπως ομολογείς κι εσύ, ήταν παράνομη και είναι υποχρέωση κάθε διοικούντος το Πανεπιστήμιο (Πρύτανη, Κοσμήτορα κ.α.) και όχι μόνο (Υπουργών κτλ...) να πάρει όλα τα απαραίτητα νόμιμα μέτρα απομάκρυνσης αυτών των λαθρομεταναστών.
    Πάει κι αυτό.
    Πάμε τώρα και στη στάση των ΑΡ.ΕΝ. Θεωρώ πως το ότι καταστρατήγησαν και καταχράστηκαν το (εξίσου) δήθεν άσυλο δεν είναι κάτι που εύκολα θα μπορούσες να ομολογήσεις, πιθανότατα είναι και κάτι το οποίο δεν σε αφορά (ποιος χέστηκε εξάλλου σε αυτή τη χώρα για την νομιμότητα, σίγουρα όχι εσύ), πιθανότατα δεν έχει καν νόημα να συζητούμε για άσυλο από τη στιγμή που το κτήριο στο οποίο έγινε η παραβίαση δεν είχε διατεθεί στη Σχολή για τη διεξαγωγή μαθημάτων κτλ, συνεπώς δεν αναγνωρίζεται κανένα άσυλο. Αυτό όμως που δεν μπορεί κανείς να ανεχθεί, ελπίζω ούτε κι εσύ, είναι τη μετατροπή της ιστορικής Νομικής Σχολής σε τσιφλίκι του Τσίπρα και των υφιστάμενών του (γιατί, έλα τώρα, δεν πιστεύεις ότι αποφασίστηκε η κατάληψη του κτηρίου από τον Πετρολέκα, τον Σερδάρη και τα άλλα "συντροφάκια" σου). Εγκαταλελειμμένα ή ανεκμετάλλευτα δημόσια κτήρια υπάρχουν πολλά στο κέντρο της Αθήνας, ικανά μετά από μια καταλειψούλα να στεγάσουν τους λαθρομετανάστες και να προκαλέσουν τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά και το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης και των πολιτικών φορέων. Αντί αυτών, προτιμάται η Νομικη. Τυχαίο;
    Τέλος να πω ότι το κείμενό σου είναι αισχρό, ακόμα πιο αισχρά δε το αφελές ύφος και οι παραπλανητικοί συλλογισμοί σου. Το blog εδώ χάνει λίγο από το κατά τα άλλα σχετικά υψηλό επίπεδό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μα το μπλογκ εγκρίνει τέτοια κειμενα!
    ο Δωρος Γεωργιου είναι από τους τακτικοτερους αρθρογραφους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αρχικά, η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ δε λένε να απελαθούν οι μετανάστες. Εκφράζουν <>( επίσημα μόνο, πίσω από τις ανακοινώσεις ο ανθρωπισμός αλλοιώνεται περιέργως) απλώς να φύγουν από το συγκεκριμένο κτίριο. Άρα δε ζητούν την υπεράσπιση της γενικότερης νομιμότητας αλλά μόνο στη σχολή άρα αντιφάσκουν.
    Πάει αυτό.
    Δεύτερον, προηγήθηκε ψήφισμα της γενικής συνέλευσης όσον αφορά τη δημοκρατικοποίηση και επίσης είναι θέμα των φοιτητών αν θέλουν τους μετανάστες ή όχι οπότε υπάρχει θέμα δημοκρατίας και φυσικά η δημοκρατικότητα δεν συνδέεται απαραιτήτως με την νομιμότητα.
    Πάει αυτό.
    Δε μετατρέπεται φυσικά η σχολή σε τσιφλίκι του Τσίπρα. Η στάση των αρεν όπως λες απέναντι στους <> μετανάστες υποστηρίχθηκε και από άλλες δυνάμεις του πανεπιστημίου και φυσικά δεν καταστρατηγούν το άσυλο βοηθώντας όσους τους χρειάζεται. Και αν δεν είναι τυχαία η επιλογή της Νομικής και η επιλογή οποιουδήποτε άλλου κτιρίου δημοσίου με στραμμένα τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του τι διαφορά θα είχε? Δε θα γινόταν και αυτό από μικροπολιτικές σκοπιμότητες?
    Πάει αυτό.
    Και τέλος δεν μπορώ να διανοηθώ κατά πόσο η νομιμότητα συνδέεται με το δίκαιο. Δηλαδή επειδή δεν έχει απόλυτη στήριξη και νομιμότητα το εγχείρημα των μεταναστών σημαίνει ότι δε συνάδει με το δίκαιο. Δηαδή θα πρέπει να δεχόμαστε ως a priori σςστά και να μην αντιδρούμε όσα έχουν νομοθετήσει για το << καλό>> μας. Οι μετανάστες έχουν δικαίωμα σε μία αξιοπρεπή ζωή , θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή και την ακεραιότητά τους για τα θεμελιώδη δικαιώματα που διεκδικούν και αισθάνομαι υπόχρεως να τους στηρίξω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό ακριβώς υποστηρίζεται παραπάνω, ότι δεν ζητούν (η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ) την υπεράσπιση της γενικότερης νομιμότητας, αλλά μόνο τη διασφάλισή της στο πλαίσιο της Σχολής στην οποία δραστηριοποιούνται. Δεν είναι κόμματα, αλλά τα παρακλάδια τους μέσα στο Πανεπιστήμιο.
    Το ότι προηγήθηκε ψήφισμα Γενικής Συνέλευσης αγνοείται από την συντριπτική πλειονότητα των φοιτητών όλης της ΝΟΠΕ και αυτό ενισχύει ακόμα περισσότερο το "δήθεν" όλης της υπόθεσης που προαναφέρθηκε. Το ότι συμφώνησαν κι άλλες "δυνάμεις" δεν σημαίνει τίποτα.
    Αν επέλεγαν κάποιο άλλο κτήριο, παράλληλα με την στέγασή τους σε κάποιον κρατικό χώρο δεν θα διέκοπταν και την ομαλή διεξαγωγή των αυτονόητων λειτουργιών του Πανεπιστημίου, που σίγουρα δεν είναι η φυγάδευση λαθρομεταναστών.
    Η νομιμότητα μπορεί να μην συνδέεται με το δίκαιο που έχω εγώ κι εσύ στο μυαλό μου, αλλά πρέπει να καταλάβεις ότι το να την αγνοούμε με το έτσι θέλω όποτε το κρίνουμε αναγκαίο επιδεινώνει αυτόματα οποιοδήποτε πρόβλημα.
    Και η κατάληψη της Σχολής από τους λαθρομετανάστες δεν έχει να κάνει με το δικαίωμά τους σε μία αξιοπρεπή ζωή. Απεργία πείνας θέλουν να κάνουν και όπως και αν το δεις η παραμονή στη Νομική δεν είναι εκ των ουκ άνευ μίας απεργίας πείνας λαθρομεταναστών που ζητούν άδεια παραμονής. Και δεν είναι εκείνοι ασφαλώς που ευθύνονται για αυτήν την κατάσταση (εγώ ειλικρινά εύχομαι αν δικαιούνται άδειας παραμονής να τους χορηγηθεί άμεσα για να μην υποφέρουν και άδικα), αλλά τα γνωστά κομματόσκυλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οι λειτουργίες του Πανεπιστημίου δεν διαταράχθηκαν συνεχίστηκαν κανονικά. Έχεις δίκιο για την παράβαση του δικαίου αλλά νομίζω ότι αυτό που έχει πει ο Μπρεχτ τα λήγει όλα και νομίζω ότι αναμφισβήτητα είναι μία απο αυτές τις περιπτώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αν κατάλαβα καλά το κείμενο απαντάει σε μερίδα φοιτητών νομικής που ζητούν να αποχωρήσουν οι μετανάστες από το κτίριο ("μονίμως ανησυχούντες για την εξεταστική τους φοιτητές της Νομικής Αθηνών"). Το πρόβλημα είναι ποιός ζητάει τι; Γιατί το κείμενο δεν αναφέρεται επί της ουσίας στην λογική απαίτηση κάποιου άσχετου με τα της νομικής, φοιτητή ή μη, να απομακρυνθούν οι μετανάστες από ένα κτίριο που δεν είναι προορισμένο για την κατάλυσή των.

    Μήπως είναι καιρός να ξεφύγουν κάποιοι, και ο συντάκτης του άρθρου μεταξύ άλλων, από την λογική ποιος ζητάει τι; Οκ γνωρίζουμε την ΠΑΣΠ και την Δαπ, όπως και τις άλλες παρατάξεις, αλλά δεν υπάρχουν μόνο παρατάξεις, ούτε και φοιτητές που νοιάζονται μόνο για την εξεταστική τους. Υπάρχουν και φοιτητές έξω από όλο αυτό το σύστημα που ζητάνε το αυτονόητο. Την μέριμνα αυτών των ανθρώπων από το κράτος (κάτι για το οποίο η χώρα μας έχει καταδικαστεί από το ευρωπαϊκό δικαστήριο) σε κατάλληλους χώρους.

    Προφανώς και δεν είναι λύση η στέγασή τους στην νομική. Είναι πρόδηλο ότι κάτι τέτοιο θα έχει μόνο βραχυπρόθεσμα οφέλη (στέγαση δλδ) γι'αυτούς τους ανθρώπους, καθώς το πιο πιθανό είναι να μην ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους, και μακροπρόθεσμες συνέπειες στο όλο κίνημα υπέρ των μεταναστών (με το υπέρ εννοώ βέβαια την παροχή στοιχειωδων μέτρων διαβίωσης από το κράτος). Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι αντίδρασης πολύ πιο πρόσφοροι (να κάτι που θα άξιζε κάποιος να δημοσιεύσει).

    Το όλο άρθρο κάνοντας αναφορές στην επίκληση της νομιμότητας, στο σκάνδαλο της Siemens (?), στα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν οι φοιτητές της νομικής στον εργασιακό τομέα κ.λπ. δεν απαντάει γιατί είναι σωστό που 100 - 200 άτομα εγκαταστάθηκαν στο κτίριο της νομικής. Απλά φαίνεται να αποτελεί συνέχεια κάποιας διαμάχης μεταξύ των παρατάξεων (δεν απέχει και πολύ απο τα τηλεοπτικά παράθυρα που τόσο κατηγορείς).

    Τέλος αν μπορεί κάποιος ας με πληροφορήσει (γιατί όντως δεν γνωρίζω) ποιος ζήτησε την άδεια της κοσμητείας για την εγκατάσταση αυτών των ανθρώπων και γιατί αφού την ζήτησε και έλαβε αρνητική απάντηση δεν την σεβάστηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ρε ηρωες γιατι δεν γραφετε ονοματα?
    Ελεος δηλαδη!
    Με ποιον να κανω διαλογο μετα?
    Με καποιον που δεν εχει προσωπο και ουτε μπορω να σκεφθω τους σκοπους που γραφει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι σημασία έχει; Κατά τεκμήριο όσοι γράφουν σε αυτό το blog είναι ηλικίας 18-25 ετών και φοιτητές (μάλλον) Νομικής. Ο σκοπός τους είναι να επισημάνουν τις όποιες διαφωνίες τους με τον αρθρογράφο.
    Στο μόνο που θα σε βοηθήσει το όνομα τους είναι να βάλεις μια ταμπέλα πάνω τους και στη συνέχεια να είσαι προκατειλημμένος στο μετέπειτα διάλογο μαζί τους. Γι' αυτό και το blog δίνει αυτήν τη δυνατότητα στους σχολιαστές, όχι όμως και στους αρθρογράφους. Εύλογα, θεωρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πραγματικά, πρωτοτυπήσαμε παγκοσμίως.
    Πρώτον, ο κατά τα άλλα συμπαθής νεαρός της ΑΡ.ΕΝ., που "δεν κατανούσε τη φημολογία περί συνθηκών υγιεινής και αναστολής λειτουργίας της Σχολής", ας σκεφτεί τις ενδεχόμενες επιπτώσεις του συνωστισμού ατόμων με αμφίβολο ιστορικό υγείας, χωρίς τήρηση των κανόνων υγιεινής.
    Επίσης, αν κατάλαβα καλά, ο συντάκτης του άρθρου δεν κατανοεί την έγνοια κάποιων, να διεξαχθεί η εξεταστική κανονικά. Πάντως, καθένας δικαιούται να θέτει και να ιεραρχεί-ευτυχώς σε πολλά θέματα ακόμα- τις προτεραιότητές του, άρα, να ανυσηχεί και για τις εξετάσεις.
    Όσον αφορά την έλλειψη σεβασμού στο δημόσιο χώρο, νομίζω ότι η περίπτωση αυτή είναι εναργές παράδειγμα. Με την ίδια λογική, ας κλείσουμε για τον ίδιο σκοπό λιμάνια, τελωνεία, δημαρχεία. Γενικότερα, κάθε κτήριο προορισμένο να καλύπτει θεμελειώδεις ανάγκες της κοινωνίας.
    Εννοείται ότι η κριτική μου δεν εντοπίζεται στις ταλαιπωρημένες ψυχές. Εντοπίζεται στους εμπνευστές της όλης ιστορίας, που από το Διόνυσο και την Πεντέλη θέλουν να ορίζουν με λογικές μάρκετινγκ την, ήδη επιβαρυμένη, ζωή του κέντρου. Ακόμα και το χρονικό σημείο που επέλεξαν , δεν είναι τυχαίο.
    Τέλος, για την ανωνυμία: Eίμαι φοιτητής στη Νομική και απέχω από κάθε επαφή με κόμματα και φοιτητικές νεολαίες. Δεν βάζω όνομα, για να μην κινδυνεύω από τον κάθε σοσιαλφασίστα που θεωερεί το πανεπιστήμιο τσιφλίκι του, άλλη μία παγκόσμια πρωτοτυπία του ελληνικού πανεπιστημίου. (Εννοείται ότι δεν αναφέρομαι στο συντάκτη, μιλω γενικά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πρωτεινω τα μελη της αρ.εν. να φιλοξενησουν τους λαθρομεταναστες στα σπιτια τους...Επισης να φιλοξενησουν και οσους εισερχονται παρανομα στο σπιτι τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Είμαι ο νο.(13) σχολιαστής. Ο λίγος χώρος, προκαλεί ενδεχομένως παρανοήσεις και επιβάλλει διευκρινίσεις: "...από το Διόνυσο και την Πεντέλη...". Δεν εννοώ φοιτητές ή λοιπούς εμπλεκόμενους. Εννοώ 2 του δημόσιου βίου. Δεν κρίνω, επίσης, την οικονομική τους κατάσταση. Αναφέρομαι στις συνθήκες δαβίωσης στις περιοχές αυτές.
    Παραδειγμα για κατανόηση: Πλακώνουν ακροδεξιοί και άτομα του "χώρου". Γίνεται χαμός. Οι γύρω κάτοικοι και επαγγελματίες, αναστατώνονται. Το έργο το έχουμε ξαναδεί, δεν είναι απίθανο. Παραπέμπω σε Αγ. Παντελεήμονα, εκδήλωση της ΧΑ για τα Ίμια. Το ότι υπάρχουν υπεύθυνοι για την αποτροπή τέτοιων καταστάσεων δε λέει τίποτα: δυστυχώς είναι ανεπαρκείς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οπως ειχε γραφτει και σ ενα αλλο κειμενο,ας πανε τους λαθρομεταναστες στο σπιτι του Τσιαλα.Ειναι μεγαλο και χωραει μπολικους αραπαδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μάλλον του Τσίπρα ήθελες να γράψεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή