Σελίδες

29 Νοεμβρίου 2009

Το υστερόγραφο μιας ημιτελούς εκδήλωσης

Φίλες και Φίλοι ,

Η απρόσμενη δημοσιότητα που έλαβε η τελευταία εκδήλωση του Ομίλου μας καθιστά αναγκαία μια μικρή περιγραφή των όσων συνέβησαν κατά της διάρκεια της τελευταίας μας εκδήλωσης στην Αίθουσα 2 του κτηρίου της Νομικής Σχολής των Αθηνών.

Ο ακριβής τίτλος της εκδήλωσης ήταν : " Νοέμβριος 1973-Δεκέμβριος 2008 - Η κουλτούρα της πολιτικής βίας " με ομιλητές τους κ.κ Δαφέρμο , Μανδραβέλη και Ψυχογιό . Μπορείτε να διαβάσετε εδώ πιο αναλυτικά .

Η εκδήλωση ξεκίνησε περίπου στις 7:15 το απόγευμα και ήταν προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί περίπου στις 9:15 το βράδυ , την ώρα δηλαδή που κλείνει και το κτήριο της Νομικής . Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης που περιλάμβανε τις τοποθετήσεις των τριών ομιλητών ολοκληρώθηκε περίπου στις 8:15 και στη συνέχεια άρχισε το δεύτερος μέρος που περιλάμβανε τις ερωτήσεις του κοινού προς τους ομιλητές .

Περίπου στις 8:45 και μάλιστα την ώρα που ο κ.Νίκος Αλιβιζάτος που βρισκόταν στο κοινό επισήμανε την ευνοϊκή στάση που τήρησε ο Πάσχος Μανδραβέλης υπέρ της λειτουργίας του Indymedia σε πρόσφατο άρθρο του στην Καθημερινή , η εκδήλωση διεκόπη μετά από την ξαφνική είσοδο περίπου 20 μελών της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης , όπως οι ίδιοι ανέφεραν.

Αρχικά , ζήτησαν απλά να διαβάσουν κάποια κείμενα για την αποφυλάκιση κρατουμένων αλλά και για τα γεγονότα του περασμένου Δεκέμβρη επισημαίνοντας ότι δεν έχουν κάποιο πρόβλημα με τον Όμιλο μας αλλά κυρίως με τους κ.κ Μανδραβέλη και Ψυχογιό οι οποίο βρίσκονταν στο πάνελ. Τόσο τα μέλη του ΦΟΠΠ όσο και το κοινό αποδέχθηκαν το συγκεκριμένο αίτημα και μάλιστα πρότειναν στα μέλη της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης να παρακολουθήσουν το υπόλοιπο της εκδήλωσης και να τοποθετηθούν επί των θεμάτων εκφράζοντας την δική τους άποψη . Η απάντηση τους ήταν αρνητική και μάλιστα διατυπώθηκε με αρκετά άκομψο και έντονο τρόπο που προκάλεσε την ιδιαίτερα έντονη αποδοκιμασία της στάσης τους από το κοινό .

Οι σκηνές που ακολούθησαν ήταν κωμικοτραγικές . Ένας εκ των αντιεξουσιαστών επιχειρούσε να διαβάσει κάποια κείμενα από το μικρόφωνο τα οποία όμως δεν ακούστηκαν ποτέ καθώς το κοινό αποδοκίμαζε μαζικά τη βίαιη διακοπή μιας συζήτησης που διεξαγόταν σε ιδιαίτερα πολιτισμένο επίπεδο . Ο κ.Δαφέρμος επιχείρησε να ανοίξει διάλογο με τα μέλη της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης αλλά το μόνο που εισέπραξε ήταν υβριστικοί χαρακτηρισμοί και οργισμένες κραυγές που κάλυψαν την έλλειψη επιχειρημάτων.

Η οργισμένη αντίδραση των φοιτητών που είχαν γεμίσει το αμφιθέατρο ανάγκασε τους αντιεξουσιαστές να εγκαταλείψουν κάθε προσπάθεια "κοινοποίησης" των επιχειρημάτων τους χαρακτηρίζοντας μάλιστα το κοινό ανίκανο να καταλάβει τις θέσεις τους . "Πάμε ρε παιδιά...Αφού δεν θέλουν να καταλάβουν..." ήταν η τελευταία τους τοποθέτηση.

Κατά την αποχώρηση τους , δυο νεαροί επέλεξαν να "εδραιώσουν" την ισχύ των επιχειρημάτων του πετώντας δυο αυγά στον κ.Πάσχο Μανδραβέλη η παρουσία του οποίου μάλιστα θεωρήθηκε "ντροπή" καθώς "απαγορεύεται να καλούν οι φοιτητές ανθρώπους που επιδιώκουν την κατάργηση του ασύλου" , ειδικά όταν αυτοί είναι και "δημοσιογράφοι της Καθημερινής των συμφερόντων" .

Η αποχώρηση των μελών της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης έγινε περίπου στις 9:10 και η εκδήλωση δεν θα μπορούσε πλέον να συνεχιστεί καθώς το κτήριο της Νομικής θα έπρεπε να κλείσει . Έτσι , η εκδήλωση ολοκληρώθηκε παρά την ξεκάθαρη άποψη του ακροατηρίου ότι θα έπρεπε να συνεχίσουμε αγνοώντας την ωμή βια που ασκήθηκε στα πλαίσια μιας εκδήλωσης που πραγματεύτηκε την "κουλτούρα της πολιτικής βίας" στα χρόνια της Μεταπολίτευσης.

Αυτά τα "ευχάριστα" έλαβαν χώρα κατά τη δεύτερη εκδήλωση του Φοιτητικού Ομίλου Πολιτικού Προβληματισμού "Ελεύθερη Σκέψη" . Η επόμενη μέρα ;

Η επόμενη μέρα μας βρίσκει όλους αποφασισμένους να συνεχίσουμε χωρίς φόβο και με πολύ πάθος . Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε το δικαίωμα μας να συζητάμε ελεύθερα τα θέματα που μας απασχολούν εντός Πανεπιστημίου , γιατί ο ΦΟΠΠ γεννήθηκε μέσα στο Πανεπιστήμιο απευθυνόμενος στην πλέον πολιτικά ενεργή ομάδα της κοινωνίας , δηλαδή στο σύνολο των φοιτητών.

Θα θέλαμε λοιπόν να ευχαριστήσουμε τους κ.κ Δαφέρμο , Μανδραβέλη και Ψυχογιό οι οποίοι μας τίμησαν με την παρουσία τους η οποία δυστυχώς συνοδεύτηκε από τα παρατράγουδα που σας περιγράψαμε . Θα θέλαμε επίσης να ευχαριστήσουμε όλα τα sites και όλα τα blogs που ένωσαν τις φωνές τους με τις φωνές μας , με τις φωνές όλων των φοιτητών που διεκδικούν να τεθούν ισότιμα υπό την κάλυψη του ασύλου της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών εντός του Πανεπιστημίου .

Πάνω από όλα μας , θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους δεκάδες φοιτητές που παρακολούθησαν τη συγκεκριμένη εκδήλωση κι αποδοκίμασαν μαζικά τη βίαιη απόπειρα φίμωσης των ελεύθερων φωνών του Πανεπιστημίου . Η δική τους στήριξη , η δική τους αυθόρμητη αγανάκτηση μας δίνει τη δύναμη να συνεχίσουμε...


Συνεχίζουμε λοιπόν...



Φοιτητικός Όμιλος Πολιτικού Προβληματισμού " Ελεύθερη Σκέψη".


Υ.Γ Για την Ιστορία και μόνο , να διευκρινίσουμε ότι οι "εισβολείς" δεν ήταν κρανοφόροι όπως γράφτηκε . Απλά 3-4 από αυτούς κρατούσαν κράνη ενώ τονίζουμε ότι δεν ασκήθηκε η παραμικρή σωματική βια εις βάρος φοιτητών ή ομιλητών πέρα από την καταδικαστέα επίθεση στον Πάσχο Μανδραβέλη.

13 σχόλια:

  1. Ξεκαθαριζω τη θεση μου: Σε καμια περιπτωση δεν ειμαι υπερ της "επιθεσης". Αντιθετα, μια παρεμβαση , δηλαδη μια πολιτικη παρεμβαση , εστω με τους ορους " μιας συζητησης που διεξαγοταν σε ιδιαιτερα πολιτισμενο (;) επιπεδο" , θα ηταν φανταζομαι ευπροσδεκτη για σας , σιγουρα ευτυχης για μενα. Μεχρι εδω λοιπον , το λαθος και το σωστο (αν κατι τετοιο υπαρχει) ειναι αρκετα ξεκαθαρα. Ωστοσο, αν και εξ'ορισμου ειμαι κατα της επιθεσης , το παραπανω κειμενο με ενοχλησε σε καποια σημεια. Κυριως γιατι , περα απο το απολυτως λογικο, να εκφρασει δηλαδη την ευγνωμοσυνη στους ομιλητες που παρευρεθηκαν, τεινει να αγιοποιησει τις θεσεις τους , κρινοντας εκ των προτερων ατοπη καθε μη προγραμματισμενη παρεμβαση . Καταλαβαινω οτι σε τετοιες περιπτωσεις κανεις δεν μπορει να παραμεινει αντικειμενικος , αλλα θεωρω πως μονο η αμφιβολια ταιριαζει ως δογμα σε εναν "ομιλο πολιτικου προβληματισμου". Καλη συνεχεια στην "Ελευθερη Σκεψη".
    Υγ: Για την ιστορια και μονο , ισως η πληροφορια στο υστερογραφο να αξιζε μια λιγακι πιο εμφανη και λιγοτερο δυσαναλογη σε σχεση με το υπολοιπο κειμενο παρουσιαση. Ισως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ Armn

    Αγαπητέ φίλε ,

    Δεν ξέρω αν παρακολούθησες την εκδήλωση αλλά πρέπει να σου πω ότι την ώρα που έγινε η συγκεκριμένη "παρέμβαση" , είχαν ήδη αρχίσει να τίθενται αρκετά ερωτήματα από το κοινό το οποίο είχε διαφωνήσει σε πολλά με τους ομιλητές.

    Απλά , ο διάλογος δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και η εικόνα που έμεινε για την εκδήλωση είναι μονάχα η εικόνα των τοποθετήσεων των τριων ομιλητών.

    Τέλος , όσον αφορά το κείμενο , δεν βρίσκω την παραμικρή αναφορά για το περιεχόμενο των απόψεων που διατυπώθηκαν από τους καλεσμένους.

    Η μόνη αναφορά έχει να κάνει με το αυτονόητο δικαίωμα τους να τις εκφράσουν ! Κάτι τέτοιο εξάλλου προτάθηκε και στους "εισβολείς" οι οποίοι όμως αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στον διάλογο.

    Αυτά !

    Μάκης - ιδρυτικό μέλος ΦΟΠΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ Armn
    Ακριβώς όπως το είπες, μια πολιτική παρέμβαση θα ήταν ιδιαίτερα ευτυχής όχι μόνο για σένα και για εμάς, αλλά φαντάζομαι για τη συντριπτική πλειονότητα του ακροατηρίου.

    Ειλικρινά στο κείμενο δεν υπάρχει καμία τάση αγιοποίησης των ομιλητών, αφού εκ των πραγμάτων καμία αναφορά δεν γίνεται στις θέσεις που εξέφρασαν στη διάρκεια των εισηγήσεών τους. Άλλωστε αυτές θα ακολουθήσουν σύντομα σε νέο post του blog, οπότε εκεί θα μπορέσουμε να μιλήσουμε και επί της ουσίας των όσων λέχθηκαν.

    Προφανώς και καμία παρέμβαση δεν είναι άτοπη. Και αν οι ίδιοι άνθρωποι ήθελαν να ξανακάνουν παρέμβαση σε ένα άλλο όμως πλαίσιο και όχι με αυτούς τους όρους θα ήταν κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτοι.

    Υγ. Νομίζω ότι η διόρθωση ανακριβειών που εμφανίστηκαν σε άλλα μέσα συνιστά από μόνη της πράξη που ενδεικνύει την προσήλωσή μας στην αλήθεια και στην πραγματική ελευθερία του λόγου, ανεξαρτήτως του που τοποθετείται μέσα σε ένα κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κρίμα πάντως που ο ΦΟΠΠ ασχολείται με θέματα δευτερεύουσας σημασίας και όχι με ότι απασχολεί πραγματικά την κοινωνία. Σχεδόν σου έρχεται να δικαιολογήσεις τους αναρχικούς για την «παρέμβασή» τους (που και για μένα δεν είναι σωστή πάντως) όταν ο ΦΟΠΠ επιλέγει να κάνει εκδήλωση για τη βία και αποφεύγει θέματα που "καίνε" κόσμο και κοσμάκη (π.χ. ασφαλιστικό ή προϋπολογισμός). Ειλικρινά αναρωτιέμαι αν είναι πράγματι ανεξάρτητός ή αποτελεί απλά τέχνασμα της ΔΑΠ για να μαζεύει ψήφους. Άλλωστε κάτι αντίστοιχο έχει κάνει και παλιότερα στη νομική για να κερδίζει τους πιο πολιτικοποιημένους του κέντρου (υπερασπιζόμενος παράλληλα τις θέσεις της ΝΔ) και να παίρνει έτσι ψήφους από την ΠΑΣΠ. Νομίζω τότε λεγόταν «Όμιλος για έναν πραγματικό διάλογο στη Νομική» ή κάτι παρόμοιο. Δεν θα εκπλαγώ αν η επόμενη εκδήλωση του ΦΟΠΠ είναι για την κατάργηση του ασύλου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε ανώνυμε (4:29),
    Από τη συζήτηση που ακολούθησε τις εισηγήσεις των ομιλητών μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι το ακροατήριο, στην συντριπτική του πλειονότητα, αλλά και τα ίδια τα μέλη του ομίλου δεν συναντήθηκαν στις απόψεις τους με τις απόψεις των ομιλητών. Αλλά σε τελική ανάλυση αυτό διαχωρίζει τον ΦΟΠΠ από μία οποιαδήποτε παράταξη που απλώς ψάχνει να μαζέψει ψήφους: έχει την πολυτέλεια να καλέσει άτομα που ξέρει ότι μπορεί να εκφρασθούν αντίθετα με τις απόψεις ορισμένων μέλων του.

    lamogio 18

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μας κατάλαβες ανώνυμε 4:29. Και για να ενισχύσω τις απόψεις σου η ΔΑΠ Νομικής έσπευσε πριν από τρεις μέρες να ιδρύσει τη δική της ομάδα πολιτικού προβληματισμού. Για του λόγου το ασφαλές το group τους υπάρχει στο facebook. Ψάξε τουλάχιστον για μια στοιχειώδη ενημέρωση πριν σχολιάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν ξέρω αν τα μέλη του ΦΟΠΠ ανήκουν σε κάποιο κόμμα μέσα στη σχολή. Βασικά δε γνωρίζω κανένα μέλος του ΦΟΠΠ προσωπικά και άρα δε μπορώ να ξέρω αν τα μέλη του είναι στη ΔΑΠ ή και κάπου αλλού ενδεχομένως. Αλλά το σχόλιο μου markar δεν αφορούσε το αν πίσω απο το ΦΟΠΠ κρύβεται η ΔΑΠ. Αν κάποιος κατάλαβε αυτό συγγνώμη. Αφορούσε το ότι ο ΦΟΠΠ κάνει εκδηλώσεις με θέματα που θα ταίριαζαν περισσότερο σε εκδήλωση της ΔΑΠ. Γι' αυτό έφερα και παραδείγματα. Οπότε markar κάνε μία στοιχειώδη ανάγνωση πριν σχολιάσεις.

    Ανώνυμος 4:29

    Υ.Γ.: markar τώρα που έμαθες ότι η ΔΑΠ φτιάχνει δική της ομάδα πολιτικού προβληματισμού μήπως το σκέφτεσαι να μπεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ίσως θα έπρεπε να περιμένεις λίγο περισσότερο από τις δύο πρώτες μας εκδηλώσεις πριν μας κρίνεις. Και παρότι μου είναι δυσχερές να κατανοήσω τι είδους πολιτικό ή μάλλον παραταξιακό στίγμα μπορεί να δίνει μια εκδήλωση για την πολιτική βία, μου είναι παντελώς αδύνατον να αντιληφθώ τι είδους στίγμα δίνει μια συζήτηση με περισσότερο τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως αυτή για τον εκλογικό νόμο.
    Νομίζω, άλλωστε, ότι δεν χρειάζεται να κοροιδευόμαστε μεταξύ μας. Όταν κάποιος γράφει ότι "αναρωτιέται αν ο ΦΟΠΠ είναι πράγματι ανεξάρτητος ή αποτελεί απλά τέχνασμα της ΔΑΠ για να μαζεύει ψήφους" δεν μπορεί να ισχυρίζεται εκ των υστέρων ότι "το σχόλιό του δεν αφορύσε το αν πίσω από το ΦΟΠΠ κρύβεται η ΔΑΠ". Τέτοιου είδους σχόλια αν δεν είναι υποβολιμιαία είναι τουλάχιστον λογικώς ανακόλουθα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χωρίς παρεξήγηση, αλλά θα συζητούσε ποτέ η ΔΑΠ για την πολιτική βία; Κατά κανόνα η ΔΑΠ τα βάζει όλα σε ένα τσουβάλι και τα χαρακτηρίζει αναρχοαυτόνομα μπάχαλα (ουδείς λόγος περί "πολιτικής" βίας). Τις προάλλες που πήγα σε σχετική εκδήλωση της ΔΑΠ, είχαν ως θέμα την επέτειο για τα δικαιώματα του παιδιού. Πώς συγκρίνεται η βία του πολυτεχνείου, της τρομοκρατίας ή και μιας μερίδας διαδηλωτών με τα δικαιώματα του παιδιού ή άλλα τέτοια ήπια θέματα;

    lamogio 18

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θα ήθελα να συμφωνήσω με τον lamogio 18 και να διαφωνήσω με τον ανώνυμο 4:29. Πράγματι η ΔΑΠ δεν κάνει εκδηλώσεις με σκληροπυρηνικά θέματα όπως η βία αλλα πιο "λάιτ" όπως τα δικαιώματα του παιδιού. Εκδηλώσεις με πιο σκληροπυρηνικά θέματα φίλε ανώνυμε 4:29 κάνει μόνο το ΛΑΟΣ. Και ως γνωστόν ΛΑΟΣ στη νομική δεν υπάρχει. Οπότε μη γράφεις πράγματα που είναι ανυπόστατα όπως οτι ο ΦΟΠΠ έχει σχέση με κόμματα και κυρίως με τη ΝΔ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Ανώνυμος: με λυπεί που κανένας δεν έκατσε να απαντήσει ολοκληρωμένα με επιχειρήματα στον ανώνυμο που τόσο εύκολα και τόσο απλά αφήνει τέτοια υπονοούμενα οπότε θα έχω το θάρρος:

    αγαπητέ ανώνυμε, μου φάνηκε πραγματικά αστεία η διάθεση σου και τα υπονοούμενα που άφησες. οπότε θα σε ρωτήσω κάτι ειλικρινά;

    1) αντιλαμβάνεσαι ότι δεν είναι τμήμα της κοινοβουλευτικής ομάδος αλλά ένας όμιλος σκέψης και συζήτησης; ποιό το νόημα να συζητήσουμε τον πρϋπολογισμό (!) και το ασφαλιστικό; δεν είμαστε οικονομολόγοι ούτε έχουμε διάθεση να γίνουμε γνώστες επί παντός επιστητού που σαν τηλεοπτικοί μαιντανοί θα κάνουμε συζητήσεις για εξειδικευμένα θέματα δίχως την κατάλληλη εκπαίδευση. όπλο όλων των ατόμων που παρακολουθούν είναι η σκέψη και η κρίση τους. Άλλωστε υπενθιμίζω οτι ονομάζεται ομιλος ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ προβληματισμου Και αφήνοντας το υπονοούμενο σου περι "καλα έκαναν οι αναρχικοι" ασχολίαστο θα προχωρήσω στο 2.

    2)Δεν διαφωνώ πρεπει να σκέφτεται και να προσέχει το άτομο ώστε να αποφεύγει τους ψηφοθηρικούς μηχανισμούς των παρατάξεων και τις προσυλιτιστικές τακτικές, όμως είναι άνανδρο και αγενές να προσπαθείς με ασάφειες και χωρίς στοιχεία (έστω κάτι που είδες και σε προβλημάτισε όχι μόνο υποθέσεις) να μειώσεις την αξία και το κύρος ενός ομίλου γνωστού πλέον στο σύνολο της νομικής σχολής και που ιδιαίτερα στο 2ο έτος είναι υπερ-αγαπητό στα άτομα. Σε πληροφορώ ότι αποτελείται από ένα μωσαϊκό πολιτικών αντιλήψεων από ολες τις παρατάξεις της σχολής και ένα άτομα με λίγη κριτική σκέψη θα μπορούσε εύκολα ακόμα και από τις πρώτες 2 συζητήσεις να αντιληφθεί ότι οι πολιτικές ιδέες που ακούγονται προέρχονται από όλους τους πολιτικούς χώρους. Είναι πολύ εύκολο να κατηγορήσει κανείς την ΔΑΠ για όλα αλλά θέλει θάρρον για να αναγνωρίσεις κάτι άξιο.

    συγνώμη αν σε στεναχώρησα αλλά με εκνεύρισες!

    pater

    ΑπάντησηΔιαγραφή