Σελίδες

11 Δεκεμβρίου 2009

Φράσεις που ακούσαμε η διαβάσαμε αυτές τις μέρες…


Του Παναγιώτη Τσιάλα

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η περίοδος που διανύουμε μας δίνει αφορμές και ερεθίσματα για να γράψουμε δεκάδες άρθρα. Αντ’ αυτού, προτίμησα σήμερα να καταγράψω ορισμένες φράσεις που δίνουν άφθονη τροφή για σκέψη. Το σχολιασμό τον αφήνω σε εσάς.

1. «Τα κόμματα, πλην ενός, ζητούσαν άλλοθι, πέρυσι. Το βρήκαν στους «κουκουλοφόρους», ανθρώπους του περιθωρίου, απελπισμένους που πλιατσικολογούσαν, ή εγκληματίες που εκμεταλλεύτηκαν την εξέγερση των νέων. Τους ταύτισαν με τους λεγόμενους αντεξουσιαστές και εκείνους με τον Συνασπισμό της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, που στήριξε την εξέγερση της νεολαίας. Ζήτησαν από τον Αλέκο Αλαβάνο να καταδικάσει τους βανδαλισμούς των «κουκουλοφόρων». Το έκανε. Δεν συγχώρησαν ούτε την καταδίκη, αφού τους κατέστρεφε το άλλοθι.»

Θ. Τεγόπουλος

2. «Ο ναζισμός γεννιέται, όταν αρχίζουν οι ηθικοί συμψηφισμοί», (απάντηση στην άποψη του Τ. Κορωνάκη, ο οποίος σχολίασε το περυσινό πλιάτσικο σε μικρά καταστήματα, λέγοντας ότι ‘και για τους αντιεξουσιαστές το Βατοπέδι ένα πλιάτσικο είναι’) 

Γ. Πρετεντέρης

3. «Σε ό, τι αφορά το τμήμα εκείνο της εξέγερσης που υιοθετεί και υλοποιεί πρακτικές βίας και καταστροφών πρέπει να γίνουν διαχωρισμοί. Από τη μια μεριά υπάρχει το τμήμα των αντιεξουσιαστών που στοχεύει κυρίως τις τράπεζες, τα μεγάλα εμπορικά καταστήματα και τα δημόσια κτίρια, αλλά πολλές φορές εκτραχύνεται εντελώς και καταστρέφει - λεηλατεί αυτοκίνητα, μικροκαταστήματα, στάσεις λεωφορείων, πανεπιστημιακές σχολές κ.ο.κ. Η βία των αντιεξουσιαστών δεν χρήζει προφανώς καταδίκης. Χρήζει όμως σφοδρής θεωρητικής αλλά και πολιτικής κριτικής διότι από τη σκοπιά της ριζοσπαστικής Αριστεράς δεν μπορεί να είναι αποτελεσματική.»

Δ. Τζανακόπουλος

4. «Το τρίτο άρθρο περιλαμβάνει τη μεταρρύθμιση του καθεστώτος του ακαδημαϊκού ασύλου. Με τη σχετική διάταξη ενισχύεται και αποσαφηνίζεται η κατοχύρωση του ακαδημαϊκού ασύλου για την προάσπιση αποκλειστικά ακαδημαϊκών ελευθεριών και του δικαιώματος στη γνώση και τη μάθηση στην ανώτατη παιδεία. Με τον τρόπο αυτό αποτρέπεται η κατάχρηση του ακαδημαϊκού ασύλου για πράξεις που δεν έχουν καμία σχέση με την ακαδημαϊκή λειτουργία των Α.Ε.Ι.. Οι αρμοδιότητες χειρισμού των σχετικών θεμάτων περιέρχονται πλέον στο Πρυτανικό Συμβούλιο για τα Πανεπιστήμια και το Συμβούλιο για τα Τ.Ε.Ι., καθώς το σχήμα της Επιτροπής Ασύλου ως ειδικού αρμοδίου οργάνου αποδείχθηκε μέχρι σήμερα αναποτελεσματικό.»

Αιτιολογική έκθεση του άρθρου για το άσυλο

5. «Επέμβαση της δημόσιας δύναμης [σ.σ. στο άσυλο] χωρίς την άδεια του αρμοδίου οργάνου του Α.Ε.Ι. επιτρέπεται μόνον εφόσον διαπράττονται αυτόφωρα κακουργήματα ή αυτόφωρα εγκλήματα κατά της ζωής.»

Ισχύων νόμος-πλαίσιο για τη δομή και λειτουργία των Α.Ε.Ι. (άρθρο 3 παρ.6)


6. «Η πορεία σπάει πολύ σύντομα και πολλοί διαδηλωτές βρίσκονται μετά από συντονισμένη προσπάθεια των αστυνομικών δυνάμεων μέσα στο Πολυτεχνείο. Όπως λένε όσοι γνωρίζουν, αυτή είναι μία γνωστή τεχνική προκειμένου να συγκεντρωθούν όλοι όσοι συμμετέχουν στα επεισόδια σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Ο Στόχος; Να μην επεκταθούν τα επεισόδια και στις υπόλοιπες περιοχές της Αθήνας». 

Αστυφύλακας ΜΑΤ

«Το Πολυτεχνείο με τα ΜΑΤ είναι μέσα δεν τους αφήνουμε να βγουν έξω να μην σπάσουν τα γύρω καταστήματα που υπάρχουν από το ίδρυμα και τους εγκλωβίζουμε μέσα και όταν δεχόμαστε εντολή για να αποχωρήσουμε και να αποχωρήσουν και αυτοί το κάνουμε .


Οι αστυνομικοί από την πλευρά τούς πετάνε δακρυγόνα ενώ αυτοί που βρίσκονται μέσα στο Πολυτεχνείο βγαίνουν έξω πετάνε πέτρες και μολότοφ και ξανακρύβονται μέσα στο Πολυτεχνείο.. Γίνεται ένα συνεχές κρυφτοκυνηγητό, μέχρι που κάποια στιγμή αργά το βράδυ οι αστυνομικοί παίρνουν εντολή να αποχωρήσουν ώστε να μπορέσουν να βγουν και αυτοί που βρίσκονται μέσα στο Πολυτεχνείο.»

Νέοι Φάκελοι

3 σχόλια:

  1. Συμφωνω απολυτα με την αποψη που ο Γ. Πρετεντερης εξεφρασε. Ορισμενοι, στην προσπαθεια τους να δικαιολογησουν τις καταστροφες του περασμενου Δεκεμβρη, προβαλλουν το επιχειρημα οτι μια βιτρινα η ενα καταστημα δεν αξιζει τιποτα μπροστα στο θανατο ενος ανηλικου. Συμφωνουμε οι περισσοτεροι, αν οχι ολοι, οτι ηθικα η ανθρωπινη ζωη προηγειται οποιουδηποτε υλικου αγαθου. Ωστοσο το λαθος βρισκεται στον συμψηφισμο που γινεται. Εαν ακολουθησουμε τη λογικη αυτη θα πρεπει να δικαιολογησουμε οποιαδηποτε αντιδραση εναντι της αφαιρεσης μιας ανθρωπινης ζωης, εφοσον αυτη ειναι το υπερτατο αγαθο στην ηθικη μας αξιολογηση. Ακομα και η αφαιρεση μιας αλλης ανθρωπινης ζωης θα ηταν απολυτως δικαιολογημενη στο πλαισιο του σκεπτικου αυτου, προκειμενου να "ισοφαριστει" η ζωη που χαθηκε. Αυτη ειναι η λογικη που ακολουθειται απο την τρομοκρατια, η οποια αποτελει μια απο τις κυριοτερες εκφανσεις του φασισμου στις μερες μας, καθως δεκα ατομα σε ενα δωματιο αποφασιζουν για το ποιος θα ζησει και ποιος θα πεθανει. Η παραπανω λογικη εφαρμοστηκε και οταν καποιοι προχωρησαν στον συμψηφισμο της δολοφονιας του Α. Γρηγοροπουλου με την δολοφονικη επιθεση εις βαρος του αστυνομικου Δ. Μαντζουνη, καθως οποτε αναφεροταν η δολοφονια του 15χρονου μαθητη, αυτοι ειχαν ετοιμη την απαντηση "ναι, αλλα και ενας αστυνομικος λιγο ελειψε να πεθανει απο τρομοκρατικη ενεργεια". Δεν πρεπει το ενα περιστατικο να αποτελει αντιβαρο του αλλου, να αλληλοεξουδετερωνονται. Αντιθετως και τα δυο χρηζουν καταδικης και επιτακτικη ειναι η ανευρεση λυσης. Με τον συμψηφισμο, ουσιαστικη λυση δεν μπορει να βρεθει ωστε να αποφευχθουν παρομοια γεγονοτα στο μελλον. Το μονο που επιτυγχανεται με τετοιου ειδους απαντησεις ειναι να νομιμοποιουνται οι αντιδρασεις αυτες, καθως αυτο που μενει να πλαναται ειναι η αποψη οτι εφοσον υπηρξε απαντηση σε εναν φονο με εναν αλλο( η εστω αποπειρα στην προκειμενη) δεν χρειαζεται κατι περαιτερω, αφου ηθικα ειμαστε πατσι.

    Πετρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τα παραπάνω σχολια εχω την εντυπωση οτι κινουνουνται,οπως και η πλειονοτητα των σχολιων που ακουστηκαν στα ΜΜΕ σχετικα με το ασυλο και τον δεκεμβρη,γυρω απο τη βια και την τρομοκρατια,σε βαθμο που τεινουμε να πιστεψουμε πως ξαφνικα η κατα 'αλλα ευνομουμενη και υγιης κοινωνια μας αντειμετωπιζει εναν απροσμενο εχθρο και γεματη αγανακτηση προσπαθει να ξορκισει το κακο. ο αποπροσανατολισμος που βιωνουμε ειναι νομιζω προφανης...την ουσια του προβληματος ομως κανεις και πιστευω εσκεμμενα δεν την αγγιζει...ο εχθρος εξακολουθει να υπαρχει πισω απο κουκουλες που δεν προτιθεται η ευθιξια της κοινωνιας μας να ξεσκεπασει γιατι απλουστατα θα αποκαλυφθουν οι πληγες που εχουν κακοφορμησει ,γεγονος δυσαρεστο αλλα και επικυνδυνο.θα αποκαλυφθουν οι πραγματικοι υπευθυνοι ,εκεινοι που περιτεχνα εδω και χρονια μας εξοικειωνουν με τη βια προσπαθωντας να σκοτωσουν την ομορφια του καθαρου μυαλου και της ανιδιοτελους και ελευθερης σκεψης.θελω να πιστευω πως ο δεκεμβρης ηταν η φωνη αυτης της ελευθερης σκεψης που ακομα υπαρχει μεσα μας υποδεικνυοντας το παραλογο και το αδικο που βιωνουμε.και νομιζω πως το ασυλο ειναι η απεγνωσμενη μας προσπαθεια να διασωσουμε τη διαυγεια του ανησυχου πνευματος μας υψωνοντας τειχη σε μια κοινωνια που καθημερινα λεηλατει τις ψυχες και την αξιοπρεπεια μας.νομιζω πως ο συσχετισμος του δεκεμβρη και του πανεπιστημιακου ασυλου με τη βια και την τρομοκρατια απο πολιτικους και δημοσιογραφους ενεχει ενα ουσιωδες σφαλμα.ταυτιζει τη διαμαρτυρια ,την αγανακτηση και τη διαφωνια με αυτο που αντιπαλευονται χαρη στο πανεπιστημιακο ασυλο ,με αυτο που στιλιτευτηκε το δεκεμβρη,με τη βια που τοσο απροκαλυπτα πια παρουσιαζεται ενωπιον μας και μας βρισκει για ακομη μια φορα στη θεση του θυματος.αμυνα λοιπον πρωτιστως νομιζω πως ηταν ο δεκεμβρης ,αμυνα κατ'αρχας ειναι και το ασυλο .ας μην συγχεουμε λοιπον πραγματα εντελως διαφορετικα κι ας ακουσουμε επιτελους τον αληθινο παλμο των γεγονοτων χωρις να παρασυρθουμε απο τις σειρινες...κατερινα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η άποψη Τζανακόπουλου είναι άκρως επικίνδυνη καθότι δεν αποδοκιμάζει τη βία ως αξία αλλά μονάχα λόγω αναποτελεσματικότητας. Σε πρώτο επίπεδο, δηλαδή, η χρήση της κατέχει ξεκάθαρη θέση στο πολιτικό οπλοστάσιο, απλώς απορρίπτεται σε τελειωτική εκτίμηση διότι δεν επιφέρει τα επιθύμητα αποτελέσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή