Από τη Δευτέρα μέχρι σήμερα, σπατάλησα τον ελεύθερό μου χρόνο στο δρομολόγιο Κ.Α.Τ.-Γ.Α.Δ.Α.-Ευελπίδων-Νομική, και δεν είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω την αρθρογραφία των (νεο)φιλελεύθερων φίλων μου. Ωστόσο, σ' ένα μικρό διάλειμμα του δρομολογίου θα προσπαθήσω να δώσω μια πρόχειρη απάντηση, αφενός για ν' απαντήσω πολιτικά εκεί που διαφωνώ, αφετέρου για ν' ανασκευάσω κάποια γεγονότα, που παρουσιάζονται -λόγω άγνοιας θέλω να πιστεύω- στρεβλά.
Κατ' αρχάς πρέπει να κάνουμε μία βασική παραδοχή: Δε μπορεί να μιλάς για τα επιχειρήματα του φοιτητικού κινήματος χωρίς να τα γνωρίζεις. Δε μπορεί να ασκείς κριτική σε Γενικές Συνελεύσεις, απ' τις οποίες συστηματικά απέχεις, και η πληροφόρησή σου στην καλύτερη περίπτωση προέρχεται από τους μηχανισμούς των καθεστωτικών παρατάξεων, οι οποίες επίσης κατά κανόνα απέχουν! Η δημοκρατία είναι συμμετοχή, και οι "αντεπαναστάτες του πληκτρολογίου" είναι αυτοί που ο Περικλής θα αποκαλούσε ιδιώτες. Αγγλιστί idiots, όταν όχι μόνο απέχουν, αλλά αισθάνονται υποχρεωμένοι και να μας πληροφορήσουν (!) για το τι συνέβη στην "παράνομη συνέλευση" ή στην "παράνομη κατάληψη" στην οποία ωστόσο ποτέ δεν πάτησαν το πόδι τους.
Για τα γεγονότα της Δευτέρας 6/12 καλύπτομαι από το κείμενο του Κώστα.
Τι συνέβη όμως την Τρίτη;
Επειδή έτυχε να είμαι εκεί, αισθάνομαι την ανάγκη να δώσω μία διαφορετική εκδοχή των πραγμάτων, και ας βγάλει ο καθείς τα συμπεράσματά του...
Την Τρίτη 7/12, παρά την μαζική απόπειρα παραπληροφόρησης, τηλεφωνικής και διαδικτυακής, από μέρους των καθεστωτικών παρατάξεων (ΠΑΣΠ/ΔΑΠ) με προφανή στόχο αυτό που συστηματικά επιδιώκουν απ' την αρχή της χρονιάς, δηλαδή την απονέκρωση των συλλογικών διαδικασιών μέσω της απομάκρυνσης των φοιτητών από τη Γενική Συνέλευση που κατ' εργολαβία απαξιώνουν, η Σχολή ήταν ανοιχτή και τα μαθήματα διεξήχθησαν κανονικά.
Κανονικότατα επίσης διεξήχθη και η προγραμματισμένη Γενική Συνέλευση:
-με τοποθέτηση από 5 πολιτικές δυνάμεις (που συνιστά και πλειοψηφία των εδρών του Δ.Σ.): ΠΑΣΠ (2 έδρες), ΜΑΣ (1), ΑΡιστερή ΕΝότητα (1), Ραπαν-Σαφν (1), Αντινομία:
αυτός είναι ο πρώτος νομιμοποιητικός παράγοντας
-με υπερψήφιση του Ενιαίου Αγωνιστικού Πλαισίου (ΑΡ.ΕΝ, Ραπαν-Σαφν, Αντινομία) από 205 φοιτητές και φοιτήτριες (+25 από την εθιμική απαρτία των 180):
κι αυτός είναι ο δεύτερος νομιμοποιητικός παράγοντας
-το Ενιαίο Αγωνιστικό Πλαίσιο καλεί σε:
(i)συμμετοχή στην πορεία ενάντια στο Δ.Ν.Τ., επ'αφορμή της έλευσης του Ντομινίκ Στρος-Καν
(ii)συμμετοχή στις κινητοποιήσεις του Σαββάτου, στη Σύνοδο Πρυτάνεων στο Λαύριο, για την απόσυρση της ακαδημαϊκής κοινότητας απ' τον προσχηματικό διάλογο του Υπουργείου με τον εαυτό του, για μια αγωνιστική τοποθέτηση υπεράσπισης του δημόσιου και δωρεάν Πανεπιστημίου.
(iii)κατηλειμμένη Σχολή ως το Σάββατο, με τη δέσμευση πραγματοποίησης εξώστρεφων πολιτικών και πολιτιστικών δράσεων, που θα καταστήσουν την κατάληψη μαζική και λειτουργική
Η ανοιχτή Συντονιστική Επιτροπή Κατάληψης συνεδρίασε την Πέμπτη 9/12 και αποφάσισε:
->Πέμπτη βράδυ: προβολές ταινιών: “Ζ”, “Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο”
->Παρασκευή 9 π.μ.: παράσταση διαμαρτυρίας στη συνεδρίαση της Γ.Σ.Τμήματος Νομικής, στην αίθουσα της Συγκλήτου, στο κεντρικό κτήριο του ΕΚΠΑ, στα Προπύλαια, για να πάρει το Τμήμα απόφαση καταδίκης του Κειμένου Διαβούλευσης της Διαμαντοπούλου, αλλά και για να καταγγείλει την ωμή βία των δυνάμεων καταστολής ενάντια στο Σύλλογο, και τους πολιτικά υπεύθυνους γι' αυτήν Χρ. Παπουτσή, Υπουργό Προ.Πο., και την κυβέρνηση του ΠαΣοΚ εν γένει.
->Παρασκευή 3 μ.μ.: εκδήλωση-συζήτηση για την κρατική καταστολή και τη φαλκίδευση των ατομικών δικαιωμάτων με καλεσμένους εισηγητές ακτιβιστές δικηγόρους και συναδέλφους φοιτητές, συλληφθέντες της προχθεσινής πορείας, αδίκως κατηγορούμενους με τον κουκουλονόμο.
->Παρασκευή όλη τη μέρα: μοιράσματα του Δελτίου Τύπου κατά της αστυνομικής βίας και της κυβερνητικής πολιτικής που επιχειρεί να κατατρομοκρατήσει το φοιτητικό και το λαϊκό κίνημα
Και τώρα, αφού εκθέσαμε τα γεγονότα, ας απαντήσουμε μία-μία στις ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες απορίες του Μάκη. Αντιγράφω με πλάγια γράμματα:
-Να προσέλθεις στις συλλογικές αποφασιστικές διαδικασίες, σε πρώτη φάση. Να τοποθετηθείς. Να "ζυμωθείς", να αλληλεπιδράσεις. Να προτείνεις εναλλακτικά μέσα πάλης. Το φοιτητικό κίνημα πρέπει να εξελίσσεται στο επίπεδο των μέσων πάλης και της αποτελεσματικότητάς τους, όσο εξελίσσονται και τα ερωτήματα στα οποία καλείται ν' απαντήσει. Στη δημοκρατία άλλωστε κανείς δεν περισσεύει. Κι αν καμία απ' τις υπάρχουσες πολιτικές πλατφόρμες δε σε εκφράζει, τότε να συγκροτήσεις μία.
-Πώς να εμπιστευτώ τις παρατάξεις που με καλούν να συμπαραταχθώ μαζί τους κόντρα στο νομοσχέδιο όταν αυτές δείχνουν τέτοια αδιαφορία στους θεσμούς εκπροσώπησης των φοιτητικών συλλόγων;
-Αυτό απαντήθηκε ήδη παραπάνω. Αδιαφορία στους θεσμούς εκπροσώπησης δείχνουν οι δυνάμεις που συστηματικά απέχουν ή και ξεδιάντροπα σαμποτάρουν τις Γενικές Συνελεύσεις, π.χ. μπαινοβγαίνοντας ή μη υπογράφοντας στα Δ.Σ. για τη σύγκληση τους. Οι δυνάμεις που διάβασαν το Κείμενο Διαβούλευσης και δεν πιστεύουν ότι βλέπουν μπροστά τους τις βασικές αρχές του νόμου-πλαίσιο Διαμαντοπούλου, αλλά μία έκθεση ιδεών της Αννούλας. Και θέλουν να το πιστέψουμε κι εμείς αυτό! Αντίθετα, είναι παράξενο να κατηγορείς για έλλειψη σεβασμού στη δημοκρατία τις αριστερές εκείνες δυνάμεις που ξελαρυγγιάζονται κάθε φορά στις ανακοινώσεις, και ξεπατώνονται να μοιράζουν καλέσματα στις Γ.Σ.
-Πώς να εμπιστευτώ αυτούς που γεμίζουν τα αμφιθέατρα των παράνομων γενικών συνελεύσεων με δέντρα των οποίων η γνώμη είναι σημαντικότερη από τη δική μου;
-Για το παράνομον ή μη της τελευταίας τουλάχιστον συνέλευσης, τοποθετήθηκα παραπάνω. Είναι βέβαια πολύ της μόδας τελευταία, όποιος χάνει, να μεταβαπτίζει τη διαδικασία στην οποία ηττήθηκε παράνομη. Πάντως άποψή μου είναι πως η γνώμη κάθε φοιτητή, δέντρου ή μπουμπουκιού, είναι ισάξια. Μηδενική βαρύτητα έχει η γνώμη μόνον εκείνου που απέχει, αυτός θέτει ιδία βουλήσει εαυτόν εκτός συναπόφασης.
-Πώς να βγω στους δρόμους κόντρα στο νομοσχέδιο όταν στην πρώτη γωνία της πορείας θα ακουστούν συνθήματα για το ΔΝΤ, το ΝΑΤΟ και τον πόλεμο στο Αφγανιστάν;
-Καταρχάς δε σε υποχρεώνει κανείς να φωνάζεις συνθήματα με τα οποία διαφωνείς. Κι εγώ δηλαδή που είμαι fan των περατζάδων σε Πανεπιστημίου-Σταδίου, έχω κατά νου, αρκετά συνθήματα με τα οποία διαφωνώ, και πολύ απλά δεν τα φωνάζω. Δε γίνεται να συμφωνούμε σε όλα.
Πάντως ευτυχώς το φοιτητικό κίνημα δεν έχει αυτιστική αντίληψη: δηλαδή δε μιλά μόνο για τον εαυτό του. Αντίθετα, και μέσα απ' τις επεξεργασίες του προκύπτει η ανάγκη συμπόρευσης με το εργατικό κίνημα -"φοιτητές εργατιά, μια φωνή και μια γροθιά", όπως προκύπτει και η αντίληψη ότι η εκπαιδευτική αναδιάρθρωση δεν είναι μία αυτόνομη διαδικασία, αλλά εντάσσεται μέσα στο γενικότερο πλάνο καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης, άρα ο ταξικός εχθρός (γιατί περί τέτοιου πρόκειται, ας σταματήσουμε να κομψευόμαστε στις διατυπώσεις) δεν είναι στενά η Άννα Διαμαντοπούλου, αλλά είναι συνολικά η θατσερική κυβέρνηση του ΠαΣοΚ, η νεοφιλελεύθερη Ε.Ε., το ιμπεριαλιστικό Δ.Ν.Τ.
Συμφωνούν κι άλλοι ξέρεις με αυτήν την ανάλυση. Και όχι μόνο ο Σάββας Μιχαήλ του ΕΚΚΕ.
Ποιος; Ας πούμε ο πρωθυπουργός!!!
-Τέλος, πώς θα συζητούσα εγώ με τον Παναγιώτη αν δεν υπήρχε αυτό το blog; Τη Σχολή μου την έκλεισαν χωρίς να με ρωτήσουν...
-Όχι καλέ! Η Σχολή είναι ορθάνοιχτη! Και έχει 3 διαφορετικές δράσεις για αύριο! Είναι η ίδια Σχολή, η κατηλειμμένη Νομική, που γίνονται κατά καιρούς πολιτικού και ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος εκδηλώσεις-συζητήσεις, συλλογική συγγραφή και μοιράσματα κειμένων, προβολές ταινιών, συλλογική κουζίνα, ρεμπέτικα γλέντια, συναυλίες και τόσα άλλα ωραία πράγματα! Αρκεί να έρθεις!
Και σε κάθε περίπτωση, σε ρώτησαν. Άλλο αν εσύ διάλεξες να μην απαντήσεις.
επίλογος..
Στη δολοφονική επίθεση που δέχθηκε το μπλοκ της Νομικής τη Δευτέρα, όσο και στη δεύτερη άνανδρη επίθεση που δέχτηκαν οι αλληλέγγυοι στους συλληφθέντες συντρόφους μας στην Ευελπίδων, ήμουν απ' τους λίγους υπερτυχερούς που δεν τραυματίστηκαν σοβαρά.
Τα κεφάλια μας θα γιάνουν, οι μελανιές θα φύγουν, οι πληγές θα κλείσουν.
Ποτέ όμως δε θα καταφέρω να σβήσω απ' τη μνήμη μου τον τρόμο στα μάτια του κοριτσιού που είχε απομείνει μόνο με ανοιγμένο κεφάλι, σε μια σκοτεινή στοά της Σταδίου.
Μας εξοργίζουν πολλά. Και πρέπει να το πάρουμε απόφαση πως θα νικήσουμε μόνο αν μετουσιώσουμε την οργή μας σε παραγωγική πολιτική δράση και σε άκαμπτο αγωνιστικό φρόνημα.
Εκεί που καμιά φορά -συχνά, τελευταία, είναι το πραγματικό πεδίο αντιπαράθεσης.
Σ' εκείνους που από τα τραγικά γεγονότα διάλεξαν να ειρωνευτούν την πιθανή υπερβολή μιας διατύπωσης, προτείνω ν' αφήσουν τους "τοίχους" του facebook, και να 'ρθουν να συζητήσουμε και ν' αντιπαρατεθούμε, μέσα κι έξω απ' τους τοίχους της Νομικής.
ΥΓ: Στους φίλους και συντρόφους που τρέξαν να κρυφτούν σε μια πολυκατοικία στα Εξάρχεια για ν' ανασάνουν μετά την καταιγιστική ρίψη κοκτέιλ δακρυγόνων και ασφυξιογόνων στο μπλοκ του Πολυτεχνείου, και τώρα βρίσκονται κατηγορούμενοι με τον κουκουλονόμο (επειδή τα φούτερ τους είχαν κουκούλες!) για οδοφράγματα, πετροπόλεμο, διατάραξη της κοινωνικής ειρήνης, αντίσταση κατά της αρχής και άλλα φαιδρά, αφιερώνω το παρόν κείμενο: Ή με τις κουκούλες ή με τις γραβάτες λοιπόν.
"Πάντως άποψή μου είναι πως η γνώμη κάθε φοιτητή, δέντρου ή μπουμπουκιού, είναι ισάξια."
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη φράση αυτή σταματούν όλα.
Στην αργκό του φοιτητικού συνδικαλισμού:
ΑπάντησηΔιαγραφήδέντρο= 5(+)ετής φοιτητής/-τρια
μπουμπούκι= 1ετής φοιτητής/-τρια
Δεν καταλαβαίνω λοιπόν καθόλου γιατί σταματούν όλα σ' αυτή τη φράση...
καλά τα λες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝόμιζα ότι είχατε μόνο διαφορετική αντίληψη περί Δημοκρατίας, δεν γνώριζα ότι μιλάτε κι άλλη γλώσσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την εποχή του Εθνάρχη και μετά, ως "δέντρα" χαρακτηρίζονται εκείνοι που ψηφίζουν παράτυπα.
Στην περίπτωση μας, αναφέρομαι στους δεκάδες εξωσχολικούς ψήφους που σας έχουν εξασφαλίσει κατά καιρού χαζά επιχειρήματα περί απαρτίας.
*στις δεκάδες εξωσχολικές ψήφους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάνε τέσσερα χρόνια, τα ίδια επιχειρήματα: τα παιδιά από άλλες σχολές, ο περιφερόμενος θίασος, οι παράνομες συνελεύσεις. Η ΔΑΠ τότε, μία συνέλευση δεν είχε σταυρώσει, και παρόλα αυτά ποτέ δεν αποδέχθηκε την ήττα της. Στην πολιτική πρέπει να ξέρεις και να χάνεις.
ΑπάντησηΔιαγραφή"απο την εποχη του Εθναρχη και μετα , ως "δεντρα" χαρακτηριζονται εκεινοι που ψηφιζουν παρατυπα "- μα ουτε καν εισαγωγικα!(;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγγνωμη , αγνωστε φιλε μου , αλλα σ 'αυτη την φραση σταματουν ολα.
Μάκη με εκπλήσσει που συνεχίζεις να μιλάς πραγματολογικά για μία Συνέλευση που δεν παρακολούθησες ποτέ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ στο κείμενο δε μιλάω γενικά κι αόριστα για τις πρακτικές του φοιτητικού κινήματος στο ιστορικό διηνεκές -κάνω συγκεκριμένες αναφορές στη Συνέλευση της 7ης Δεκέμβρη!
θα ανεβάσετε και άλλες ανακοινώσεις/δελτία τύπου της ΑΡ.ΕΝ και λοιπών παρατάξεων?
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι δε θα ανεβάσουμε άλλες. Αυτή ήταν η τελευταία φορά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως για την ιστορία: δεν ήταν ανακοίνωση παράταξης αλλά απόφαση της τελευταίας γενικής συνέλευσης.
Επαναλαμβάνω: Γιατί δε μετονομάζεστε σε Φοιτητικός Όμιλος Αριστερού Πολιτικού Προβληματισμού;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μετά έλεγε ο τύπος ότι δεν είναι υπεύθυνος της ΑΡΕΝ... χαχαχα
ΥΓ. Καλά επίτηδες τα βάζετε αυτά τα κείμενα;
Ανωνυμε, δεν αντιλαμβανομαι το σχολιο σου. το κειμενο ειναι υπογεγραμμενο και απηχει αποψεις του γραφοντος. ο δε γραφων ουτε εχει αποκρυψει τη συνδικαλιστικη του ενταξη, ουτε τις αριστερες του αποψεις. μηπως θεωρεις οτι ο φοππ δε θα επρεπε να δημοσιευει κειμενα φοιτητων που ασχολουνται με τον συνδικαλισμο? ή μηπως δε θα επρεπε να δημοσιευει αποφασεις της γενικης συνελευσης του φοιτητικου συλλογου? παντως ανεξαρτητως του αν συμφωνει κανεις με την αποψη του Ανασταση, το κειμενο εχει αξια ως προσωπικη μαρτυρια ενος ανθρωπου που βιωσε τα γεγονοτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήαναγνωστης μη μελος του φοππ.
Ως μέλος του ΦΟΠΠ, ενεργό μέλος των πολιτικών διαδικασιών του φοιτητικού συλλόγου Νομικής, ως ενεργός διαδηλωτής και τέλος ως άνθρωπος του οποίου η αξιοπρέπεια κατακρεουργήθηκε από την απρόκλητη βία της αστυνομίας, νοιώθω τουλάχιστον δικαιωμένος από το κείμενο του Αναστάση. Μπορεί να υπάρχουν κάποιοι που να διαφωνούν με το κείμενο, κάποιοι άλλοι που να το κατακρίνουν ως πολιτική "μπροσούρα" ή ανακοίνωση παράταξης(το τελευταίο σε καμία περίπτωση δεν ισχύει) αλλά να σας πω κατι; Αυτοί με αφήνουν παντελώς αδιάφορο. Πολύ απλά γιατί ο,τιδήποτε και να γράψουμε, ο,τιδήποτε και να αναφέρουμε, θα έχουν την ίδια βλαχοελληνίστικη νοοτροπία να προσπαθούν να αμφισβητήσουν την πραγματικότητα και να σε εγκαλέσουν επειδή απλά διαφωνούν μαζί σου. Πρόβλημά τους..υπάρχει και το ξύδι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο υπάρχουν παιδιά σαν τον Αναστάση, όσο υπάρχουν άτομα που παλεύουν ειρηνικά με μόνο όπλο τις ιδέες τους και τις αγνές τους προθέσεις, όσο ακόμα υπάρχουν κάποιοι που αντιδρούν, εγώ δεν έχω παρά να αισθάνομαι ευτυχής! Οι υπόλοιποι βγάλτε τη χολή σας από το πληκτρολόγιο. Εμείς προτιμούμε να παλεύουμε στο δρόμο. Εξάλλου, τα είπαμε: Ή με τις κουκούλες ή με τις γραβάτες...
Κάνω ένα σύντομο διάλειμμα από τη χιονισμένη μου διάθεση, για να πω τα εξής:
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω ποιος επιεικώς άσχετος σκέφτηκε ότι αυτό το κείμενο είναι ανακοίνωση παράταξης. Αυτό το κείμενο απηχεί τις προσωπικές απόψεις του συντάκτη, όπως όλα σε αυτό το blog, και πιο συγκεκριμένα αποτελεί απάντηση στο κείμενο του Μάκη Μυλωνά που προηγήθηκε. Ο Αναστάσης αρχικά εκθέτει το τι συνέβη για να πει στην συνέχεια την άποψή του. Ούτε κάλεσμα σε πορεία, ουτε τίποτα.
Εγώ προτείνω όσοι μπορούν και θέλουν, να συμβάλουν στην αποκατάσταση της ηρεμίας σε αυτό το ιστολόγιο. Οι συνεχείς αντεγκλήσεις, παρατηρήσεις εν είδει υποδείξεως, γκρίνιες, σχόλια στο παρασκήνιο αρχίζουν να κουράζουν πια... Ας αφήσουμε τον καθένα να γράφει ό,τι θέλει χωρίς πολλά πολλά...
Όσο χρησιμοποιείς τη Σχολή σου ΜΟΝΟ για να αντιδράσεις κατά του πολιτικού συστήματος, τότε θα γίνεσαι αρεστός μόνο στους ομοϊδεάτες σου, πράγμα που γίνεται αντιληπτό από τον καθένα διαβάζοντας τα σχόλια πάνω στο άρθρο σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν αρχίσεις να "ζυμώνεσαι" πραγματικά, όπως λες, με την καθημερινότητα της Σχολής και γίνεις φοιτητής με όλη τη σημασία της λέξεως, τότε θα σταματήσουν να σε βλέπουν σαν υπεύθυνο της ΑΡΕΝ. Γιατί τότε το να θυσιάζεις 4 μέρες μαθημάτων των συναδέρφων σου στη σχολή δεν θα φανεί απλώς ως μία παραλληλισμένη με την κομματική σου τοποθέτηση επιλογή, αλλά ειλικρινή θυσία.
Ως τότε, θα είσαι μια απάτη (στα μάτια της πλειονότητας), ένα παρακλάδι του κομματικού συστήματος μέσα στο Πανεπιστήμιο. Ο "λίγος" στους λίγους που κρατάνε πίσω τους πολλούς.
Πτυχιούχος Νομικής Αθηνών
P.S. Ωραίο blog!
@ Ανωνυμος Πτυχιούχος Νομικής Αθηνών
ΑπάντησηΔιαγραφήΛες και δε ξέρεις τι είναι οι άνθρωποι αυτοί!
Καρίτζης στη θέση του Καρίτζη θέλουν να γίνουν και σιγα-σιγα Τσίπρας.
Τώρα που άνοιξε και η κομματική επετηρίδα και έπεσε το όριο ηλικίας, έχουν κάθε λόγο να "αγωνίζονται"...
ΥΓ. Το "Ή με τις κουκούλες ή με τις γραβάτες!" είναι τουλάχιστον ανατριχιαστικό! Μπράβο στους υπεύθυνους του μπλογκ που το επέτρεψαν!
Προσυπογράφω:
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ. Το "Ή με τις κουκούλες ή με τις γραβάτες!" είναι τουλάχιστον ανατριχιαστικό! Μπράβο στους υπεύθυνους του μπλογκ που το επέτρεψαν!
Δεν υπονόησα κάτι τέτοιο. Μία απλή υπόδειξη έκανα στον Αναστάσιο για το πώς μπορεί να φανεί πιο ειλικρινής ο αγώνας του. Δεν αμφισβητώ ούτε τις προθέσεις του ούτε τις καλοπροαίρετες αγωνιστικές του φιλοδοξίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξάλλου, αν θέλει κάποιος σήμερα να φτάσει ψηλά στο κομματικό σύστημα δεν νομίζω πως επιλέγει ΣΥΡΙΖΑ... Ούτε τον Τσίπρα για παράδειγμα προς μίμηση...
@ Aνώνυμος 11 Δεκεμβρίου 2010 4:32 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιον Αναστάσιο;
Γιατί μου πλέκεις τώρα τον Αρχιεπίσκοπο Τιράνων και πάσης Αλβάνιας;
θα ήθελα να ασκήσω μια κριτική στο ύφος του κειμένου αλλά βλέποντας όλα αυτά τα ανώνυμα πάντα σχόλια θα σιωπήσω κρίνοντας πως η συγκυρία δεν το επιτρέπει.
ΑπάντησηΔιαγραφήο αναστάσης παλεύει ένα δίκαιο αγώνα έστω κι αν ο τρόπος του είναι ενίοτε εξεζητημένος.
κι ακόμα κι αν το τεθέν δίλημμα είναι κάπως παραπλανητικό, πιστεύω πως οι γραβάτες της ψηφιακής πραγματικότητας καλό θα ήταν να ασχοληθούν λίγο περισσότερο με την απτή. μέχρι τότε ας τα λέμε και στις συνελεύσεις-το πρόβλημα της δημοκρατικότητας είναι παντού το ίδιο, αν έχετε κάποια άλλη λύση, την προτείνετε.
λ.φ.
Αγαπημένο μου αναγνωστικό κοινό,
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ψήνεστε να μιλάμε επώνυμα; Είναι πιο κομψό -και λειτουργικό- από κάθε άποψη. Και πιο τίμιο.
2. Ο τίτλος είναι ξεκάθαρα προβοκατόρικος. Είναι τίτλος "κράχτης" και το εξηγώ στην τελευταία παράγραφο του επιλόγου: αν κάνατε τον κόπο να διαβάσετε όλο το κείμενο, και είσαστε στοιχειωδώς ευφυείς, θα το καταλάβατε. Πέραν τούτου από την πολιτική μου ταυτότητα, που γενικά δεν κρύβω, πιστεύω έχει γίνει σαφές πως η δική μου αναφορά είναι στο παραποιημένο πρωτότυπο "ή με το κεφάλαιο ή με τους εργάτες".
3. Η αντίληψη του χώρου για την παρεχόμενη γνώση και το πανεπιστήμιο, εκ του αποτελέσματος, ως μηχανισμό -ευτυχώς ακόμα ευαίσθητο στην κριτική, με σημαντικές διαβαθμίσεις- αναπαραγωγής του κυρίαρχου λόγου, είναι επίσης δημόσια κατατεθειμένη και με δεοντολογική προοπτική.
Αισθάνομαι πάραυτα πολύ πιο "φοιτητής" από αρκετούς απουσιολόγους των αμφιθεάτρων και θαμώνες των ωρών ακρόασης. Και θεωρώ φυσιολογικό κάποιος να βαριέται κατά κανόνα το ύφος των διαλέξεων στη Νομική, και τον τύπο του απαιτούμενου διαβάσματος στη Νομική.
4. Στον Ανώνυμο που ξέρει τις σκοτεινές προθέσεις μου, αν και θα μπορούσα να απαντήσω με όρους ηθικής διακήρυξης, απαντώ πως οι προθέσεις του καθενός κρίνονται στην πράξη, από τη συνέπεια λόγων και έργων, οπότε αν δεν έχει κάτι συγκεκριμένο να μου καταμαρτυρήσει να το βουλώσει, ειδάλλως να περιμένει μερικά χρόνια για να μου ζητήσει συγγνώμη τότε.
Μετά τιμής,
ο θέλω-να-γίνω-τσίπρας-στη-θέση-του-τσίπρα
επώνυμος-μη-πτυχιούχος-νομικής-αθηνών
Η λάθος αντίληψη της δημοκρατίας οδηγεί πολλές φορές και σε άλλου τύπου αντιλήψεις για το τι εστί δημοκρατία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρόλα αυτά, δεν ξέρω ποιος είναι πιο επικίνδυνος. Ένας θιασώτης της κατάληψης, ένας φοιτητής πουθενάκιας, ένας ανώνυμος είρωνας ή ένας κουκουλοφόρος;
Δύσκολη επιλογή!
Ή ένας ξερόλας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ: ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ, ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΣΚΟΠΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΡΟΟΡΙΖΕΤΑΙ, ΑΣΧΕΤΩΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ ΑΞΙΟΛΟΓΕΣ. ΕΠΙΣΗΣ, Ο ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΣΧΟΛΗ. ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ, ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ, ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΠΟΡΕΙΕΣ: ΣΕΒΑΣΤΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ KOK. ΑΛΛΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ, ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΧΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ, ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΟΛΤΑΡΕΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, ΕΙΝΑΙ ΠΑΣΙΦΑΝΗΣ Η ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΘΕ 3 ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΝΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΟΙ ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΔΙΚΕΣ ΑΡΤΗΡΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΠΟ ΟΛΙΓΑΡΙΘΜΕΣ ΟΜΑΔΕΣ( ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥΧΟΥΣ, ΠΕΡΑΣΑ ΑΠΟ ΤΗ "ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ" ΤΟΥΣ). ΑΛΛΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΠΩΣ ΑΝΤΡΙΔΡΟΥΝ ΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ ΚΑΙ ΧΡΗΖΕΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ.